سفارت ایران در دانمارک بیانیه داد+جزئیات

سفارت جمهوی اسلامی ایران در کپنهاک در بیانیه‌ای اعلام کرد: مساله فلسطین تنها با پایان دادن به اشغالگری، مجاب نمودن رژیم صهیونیستی بر توقف سیاست‌های توسعه‌طلبانه‌ی خود و احقاق حقوق حقه و ذاتی مردم فلسطین، قابل‌حل است.

متن این پیام به شرح زیر است:

«اسرائیل از زمان اعلان جنگ به غزه در روز شنبه ۷ اکتبر ۲۰۲۳، با نقض آشکار قوانین بین‌المللی، غذا، دارو، آب، سوخت و برق را به منطقه تحت محاصره غزه قطع کرده و نیروهایش بمباران هولناکی را با هدف گرفتن، از جمله، مناطق غیرنظامی، آغاز کرده‌اند.

در طول شش روز مرگ و ویرانی بی‌امان، حدود ۶۶۰۰ بمب به وزن بیش از ۴۵۰۰ تن بر روی اهداف غیرنظامی غزه فروریخته شده که منجر به کشته شدن بیش از ۱۵۰۰ نفر از جمله ۵۰۰ کودک و ۲۶۷ زن و همچنین ۱۲ نفر از کارکنان سازمان ملل شده است. نزدیک به ۲۵ آمبولانس منهدم شده و بیش از ۶۶۰۰ نفر زخمی شده‌اند. بیمارستان‌ها مملو از کشته و زخمی و در حال تبدیل شدن به سردخانه هستند.

سفارت ایران در آلمان بیانیه صادر کرد

تصاویر ویدیوئی هواپیماهای بدون سرنشین از غزه مقیاس غیرقابل تصور تخریب را نشان می‌دهد که بسیاری از مناطق توسط حملات هوایی اسرائیل به ویرانه تبدیل شده است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون ۱۸ عبادتگاه، ۲۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی، ۱۹ مرکز درمانی، ۹۰ مرکز آموزشی، ۷۰ مرکز صنعتی و ۴۹ دفتر رسانه‌ای هدف قرار گرفته و با خاک یکسان شده‌اند.

تداوم بی‌تفاوتی و بی‌عملی جامعه بین‌الملل و بی‌عدالتی در شورای امنیت به‌عنوان یک نماد آشکار، که یکی از دلایل اصلی آن همدستی و همراهی برخی از اعضای دائم این شورا با رژیم صهیونیستی است، این رژیم را طی چندین دهه، در تداوم خشونت‌ها و جنایاتش گستاخ‌تر کرده است، به‌گونه‌ای که اینک به نظر می‌رسد در شرایط حاضر که جهان شاهد آن است درصدد برآمده تا با اقدام به شدیدترین حملات نظامی اعم از هولناکترین و مخرب‌ترین بمباران‌های بی‌سابقه و با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین تسلیحات کشتار جمعی در این دنیای مدرن و با محاصره مردم و منع کمک‌های انسانی، قطع امکانات زندگی و توسل به نسل‌کشی، بخشی از ملت مظلوم و سرزمین قطعه قطعه شده و اشغال‌شده فلسطین را در بدترین شرایط ممکن قرار دهد و در راستای زدودن هویت ملت فلسطین گام بردارد.

صحنه‌های فروریختن برج‌ها و ساختمان‌های مسکونی و تخریب مراکز درمانی که در پی بمباران‌های بی‌هدف و کور در جریان است، مشاهده اجساد کودکان در آغوش مادران، زنان مستأصل و مردم بی‌پناه و مضطرب به‌دنبال پناهگاه همراه با غم و اندوه از دست دادن عزیزان خود بر چهره بازماندگان، هرکدام حکایت از سطح بالای قساوت و جنایاتی است که هم‌اینک دیوانه‌وار علیه مردم فلسطین جریان دارد و باید از آن به شکست جامعه بین‌المللی در رعایت اصول و کنوانسیون‌های اساسی حقوق بشر تعبیر نمود. در حالی‌که همچنان دنیای غرب و رسانه‌های جهانی تحت سیطره آنها، چشم‌های خود را بر روی این جنایات که نسل‌کشی آشکار توصیف می‌شود، بسته است.

مساله فلسطین تنها با پایان دادن به اشغالگری، مجاب نمودن رژیم صهیونیستی بر توقف سیاست‌های توسعه‌طلبانه‌ی خود و احقاق حقوق حقه و ذاتی مردم فلسطین، قابل‌حل است.

در این میان، شورای امنیت سازمان ملل متحد مسئولیت اصلی صلح و امنیت بین‌المللی را بر عهده دارد و ضرورت واکنش سریع و موثر این مجمع بین‌المللی به این جنایت‌های آشکار و غیر انسانی علیه مردم غزه مورد انتظار می‌باشد تا قاطعانه برای پایان دادن به محاصره مردم فلسطین و اقدام به نسل‌کشی آنان در پی این اشغال غیرقانونی اقدام شود. متعاقبا جامعه بین‌الملل و کشورهای جهان و منطقه می‌کباید در راستای استیفای حقوق مسلم ملت مظلوم فلسطین گام‌های اساسی و مستحکم خود را بردارد چرا که همدردی صرف دیگر کافی نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.