واکنش اردوغان به اظهارات بلینکن در فلسطین اشغالی

رئیس‌جمهور ترکیه به اظهارات وزیر خارجه آمریکا در فلسطین اشغالی واکنش نشان داد.

«رجب طیب اردوغان» به اظهارات «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا که در فلسطین اشغالی مطرح شده بود پاسخ داد. 

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «وزیر خارجه آمریکا می‌گوید رویکرد من در قبال اسرائیل از نگاه یک یهودی است نه وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا.»

افشاگری رویترز درباره برنامه عربستان برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل

وی در ادامه گفت: «اگر کسی بگوید که به این مسئله به عنوان یک مسلمان نگاه می‌کند ایشان چه پاسخی خواهند داد؟»

رجب طیب اردوغان از «احتمال تشدید بیشتر تنش‌ها و تسری آن به سراسر خاورمیانه» ابراز نگرانی کرد. او همچنین از تصمیم رژیم صهیونیستی برای محاصره کامل غزه انتقاد کرد. 

اردوغان گفت: «می‌خواهم این را روشن کنم که ما از اساس بمباران مساجد، بیمارستان‌ها و سازه‌های غیرنظامی را  رد کرده و آن را نمی‌پذیریم.»

وی ادامه داد: «خطاب به همه دنیا می‌گویم: قطع برق، آب، سوخت و غذا به روی 2 میلیون نفر که در 360 کیلومتر مربع جمع‌شده‌اند نقض بنیادین حقوق بشر است.»

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «اگر آنها ذره‌ای احترام برای بیانیه جهانی حقوق بشر قائلند باید درباره نحوه کمک‌رسانی در اینجا فکر کنند ولی اهمیتی نمی‌دهند.»

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه هفته جاری عملیات بزرگی تحت عنوان طوفان الاقصی را آغاز کردند که تا کنون به هلاکت بیش از ۱۰۰۰ اسرائیلی و زخمی شدن بیش از دو هزار نفر دیگر منجر شده است.

 شمار تلفات صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی به 1500 نفر می‌رسد و ده‌ها صهیونیست‌ نیز توسط رزمندگان مقاومت به اسارت گرفته شدند.

 وزارت بهداشت فلسطین در غزه عصر امروز (21 مهر) خبر داد که آمار شهدای حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه به 1799 شهید و 6388 زخمی افزایش یافته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.