این 4 خوراکی با پوست خاصیت بیشتری دارند

درست مانند برخی از میوه هایی که هرگز نباید آنها را پوست بگیرید، چند سبزی نیز وجود دارد که نباید پوست آن ها را جدا کنید. در غیر این صورت، مزایای فوق العاده آنها را از دست خواهید داد.

پوست سبزیجات اغلب سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و سایر مواد مغذی ضروری است و ما بدون فکر کردن به آن، آنها را پوست می گیریم. با این حال، دور انداختن پوست برخی از سبزیجات می تواند شما را از محتوای غذایی کلی سبزیجات محروم کند.

سبزیجاتی که هرگز نباید آنها را پوست بگیرید

سبزیجات بخشی ضروری از یک رژیم غذایی سالم هستند، زیرا سرشار از مواد مغذی مورد نیاز برای تغذیه بدن و حفظ سلامتی هستند. پوست برخی از سبزیجات گنجینه ای از مواد مغذی ضروری را برای بدن فراهم می کند. از این رو، به جای پوست کندن سبزیجات، درباره فواید سلامتی خوردن چند سبزی با پوست یاد بگیرید.

عضلات شما با این ۷ ماده غذایی نابود می شود

در اینجا ۵ سبزی که به طور ایده آل نباید قبل از خوردن پوست آنها را جدا کنید آورده شده است:

۱. سیب زمینی

سیب زمینی جزء اصلی دستور های غذایی و پوست آن منبع غنی از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است. آنها حاوی پتاسیم بیشتری نسبت به گوشت هستند که برای سلامت قلب و عملکرد عضلات ضروری است.

در واقع، پوست سیب زمینی مملو از آهن است که به حمایت از عملکرد گلبول های قرمز خون کمک می کند. از این رو، باقی ماندن پوست روی سیب‌زمینی نه‌تنها بافت لذت‌بخشی به آن می دهد، بلکه محتوای غذایی آن را نیز افزایش می‌دهد. اطمینان حاصل کنید که آنها را به درستی می شویید تا همه آلودگی ها قبل از پخت و پز پاک شوند.

۲. هویج

پوست هویج برای خوردن کاملا بی خطر و در واقع مفید است. پوست یا لایه ی نازک سطح هویچ، حاوی مواد مغذی متعددی از جمله آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین C، B۳، فیبر غذایی و فیتونوترینت‌ها است. این مواد مغذی به دلیل تقویت سیستم ایمنی و نقش آنها در حفظ سلامت پوست و بینایی شناخته شده اند.

همچنین محتوای بتاکاروتن که به هویج رنگ نارنجی پر جنب و جوش می دهد به بهبود هضم و سلامت کلی کمک می کند.

۳. خیار

خیار را هم باید با پوست آن بخورید. پوست خیار سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین K است که برای جلوگیری از لخته شدن خون و سلامت استخوان ها ضروری است.

پوست خیار همچنین منبع سیلیس است، ترکیبی که از سلامت پوست، مو و ناخن حمایت می کند.

پوست خیار را در سالاد یا میان‌وعده‌های خود بگنجانید تا تغذیه‌ای بیشتری داشته باشید و هیدراته بمانید

۴. کدو سبز

هم گوشت و هم پوست کدو سبز فواید زیادی برای سلامتی دارند، مانند هضم بهتر، بهبود خلق و خو و استخوان سازی.

پوست کدو منبع فوق العاده ای از فیبر رژیمی، ویتامین C و پتاسیم است. چه در حال تفت دادن کدو باشید یا کباب کردن یا افزودن آن به غذاهای دیگر، باقی گذاشتن پوست کدو سبز یک راه عالی برای افزایش ارزش غذایی آن است.

بنابراین، اکنون می دانید کدام سبزیجات را هرگز نباید پوست بگیرید؛ اما مطمئن شوید که قبل از خوردن یا استفاده از این سبزیجات برای پخت و پز، آنها را کاملا بشویید تا آلودگی ها و آفت کش های آن را از بین ببرید!

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.