درخواست فوری سازمان ملل درباره زلزله‌زدگان هرات

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل بر افزایش همکاری‌های بیشتر شرکای بین‌المللی برای ارائه کمک‌های اضطراری به زلزله‌زدگان هرات در افغانستان تاکید کرد.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، سازمان هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد «اوچا» از تخصیص بودجه اضطراری ۵ میلیون دلاری برای زلزله‌زدگان هرات در غرب افغانستان خبر داد و بر همکاری بیشتر شرکای بین‌المللی تاکید کرد.

اوچا طی گزارشی اعلام کرد: تیم‌های امدادی وابسته به این نهاد به منطقه رسیده و در حال کمک به زلزله زدگان هستند. تلاش‌های جستجو و نجات همچنان ادامه دارد و تیم‌های ارزیابی سریع در مناطق آسیب‌دیده مستقر شده‌اند.

این نهاد از شرکای بین‌المللی خواست در پی زمین لرزه ویرانگر ۶.۳ ریشتری صبح روز شنبه در ولایت هرات، تلاش‌های خود را افزایش دهند.

اوچا تاکید کرد که انتظار می‌رود با رسیدن به مناطق دور افتاده و تکمیل ارزیابی‌ها، تعداد تلفات و خانواده‌های آسیب دیده افزایش یابد.

بسیاری از مجروحان در بیمارستان هرات که مرکز اصلی ارجاع زلزله زدگان است، تحت مداوا قرار دارند.

برنامه جهانی غذا نیز اعلام کرد که تیم‌های این نهاد در حال توزیع بیسکویت های پرانرژی برای خانواده‌های آسیب‌دیده هستند که بسیاری از آن‌ها به تازگی خانه‌های خود را از دست داده‌اند. همچنین بسته‌های غذایی برای ۲۰ هزار نفر از قبل آماده شده و در حال رسیدن به منطقه است.

در همین راستا، اتحادیه اروپا هم اعلام کرد در حال بررسی راه‌های کمک‌رسانی به زلزله زدگان در غرب افغانستان هستند. پزشکان بدون مرز از ایجاد ۵ بیمارستان سیار در منطقه خبر داده است.

موسسه بین‌المللی مراقبت نیز اعلام کرد که ارسال کمک‌های بهداشتی اضطراری و همچنین کمک به زنان زلزله‌زده در منطقه را آغاز کرده است.

به گفته مقامات دولت موقت طالبان در افغانستان، تعداد قربانیان زلزله‌های هرات به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده و هزاران تن دیگر مصدوم شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.