نمایندگی ایران در سازمان ملل: ایران دخالتی در واکنش فلسطین ندارد

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای  اعلام کرد: ایران بی‌دریغ در همبستگی با فلسطین می‌ایستد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که ایران در واکنش فلسطین دخالتی ندارد، زیرا این اقدامات تنها توسط خود فلسطینی‌ها تعیین می‌شود.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی برابر با ۹ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۷ مهر ماه جاری با انتشار بیانیه ای گفت: تصمیمات و اقدامات اخیر مقاومت فلسطین ریشه محکمی در اصل اساسی تعیین سرنوشت دارد که نشان‌دهنده پاسخی کاملاً مشروع به هفت دهه اشغال ظالمانه و جنایات متعدد رژیم اسرائیل است. ایران بی‌دریغ در همبستگی با فلسطین می‌ایستد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که ایران در واکنش فلسطین دخالتی ندارد، زیرا این اقدامات تنها توسط خود فلسطینی‌ها تعیین می‌شود. فلسطینی‌ها این آزادی را دارند که انتخاب‌هایی داشته باشند که معتقدند به نفع آن‌ها است و در تعیین مسیر اقدام خود قضاوت خود را اعمال کنند.

کاخ سفید: هیچ اطلاعاتی درباره ارتباط ایران با حملات حماس علیه اسرائیل نداریم

در این بیانیه آمده است: وضعیت جاری در فلسطین اشغالی نتیجه انکار طولانی‌مدت حق مشروع مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت، تجاوزات مداوم اسرائیل به مردم فلسطین و سرزمین آن‌ها، تداوم هتک حرمت به اماکن مقدس مسلمانان از جمله مسجد الاقصی و ادامه تروریسم توسط رژیم اسرائیل است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.