در به‌روزرسانی آمار آمده است که ۴۶۵منزل مسکونی تخریب شده و به ۱۳۵منزل دیگر نیز آسیب وارد آمده است. سازمان ملل همچنین اعلام کرد: مقام‌های محلی پیش‌بینی می‌کنند که تعداد تلفات با انجام جست‌وجوها و اقدامات امدادرسانی افزایش یابد؛ چون گزارش‌هایی در به دام افتادن مردم در زیر آوار وجود دارد.  «محمد عبدالله جان» سخنگوی اداره بلایای طبیعی افغانستان نیز اعلام کرد، چهار روستا در منطقه «زنده جان» در ولایت هرات به‌دلیل زمین لرزه و پس‌لرزه‌ها متحمل خسارت شده‌اند. سازمان زمین شناسی آمریکا اعلام کرد که مرکز این زمین لرزه در ۴۰کیلومتری شمال غرب هرات بوده است. سه پس لرزه قدرتمند دیگر ۶.۳، ۵.۹ و ۵.۵ریشتری هم رخ داد. سازمان بهداشت جهانی در افغانستان نیز اعلام کرد که ۱۲آمبولانس به سمت زنده‌جان برای انتقال مجروحان به بیمارستان‌ها اعزام کرده است.

این آژانس سازمان ملل در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) اعلام کرد: همزمان با اعلام تلفات و زخمی‌های ناشی از این زمین‌لرزه، تیم‌هایی در بیمارستان‌ها به امدادرسانی زخمی‌ها و ارزیابی نیازهای ضروری می‌پردازند. آمبولانس‌های سازمان بهداشت جهانی نیز در حال انتقال مجروحان به بیمارستان‌ها هستند که بیشترشان کودک و زن هستند. ارتباطات تلفنی در هرات قطع است و کار را برای ارزیابی و ارسال خبر درباره جزئیات مناطق تحت تاثیر قرار داده است. ویدئوهایی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد صدها تن در خیابان‌های هرات به سر می‌برند و حاضر نیستند به مغازه‌ها یا خانه‌های خود برگردند. ولایت هرات هم‌مرز با ایران است. این زمین‌لرزه همچنین در ولایات فراه و بادغیس هم احساس شد.

عبدالغنی برادر، معاون نخست‌وزیر طالبان افغانستان در امور اقتصادی بابت کشته‌ها و زخمی‌های هرات و بادغیس تسلیت گفت. طالبان افغانستان همچنین به سازمان‌های محلی تاکید کرده‌اند که هر چه سریع‌تر به مناطق تحت تاثیر بروند تا به ارسال و انتقال زخمی‌ها به بیمارستان‌ها کمک کنند، برای مردم زلزله‌زده سرپناه تامین کرده و به بازماندگان غذارسانی کنند. آنها همچنین گفته‌اند که آژانس‌های امنیتی باید از تمام منابع و تسهیلات خود برای تضمین امنیت افراد گرفتار در زیر آوار استفاده کنند. طالبان در ایکس نوشت: از هموطنان ثروتمند خود می‌خواهیم تا به برادران زلزله خود کمک کنند. در ژوئن۲۰۲۲ یک زمین‌لرزه قدرتمند در مناطق کوهستانی شرق افغانستان رخ داد که در نتیجه آن خانه‌های خشت و گلی را از بین برد. این زمین‌لرزه مرگبارترین در طول دو دهه در افغانستان بود که به کشته شدن بیش از یک هراز نفر و زخمی شدن ۱۵۰۰تن منجر شد.