تکذیب هرگونه همکاری تسلیحاتی با اوکراین از سوی پاکستان

دولت پاکستان افشاگری رسانه آمریکایی مبنی بر دریافت وام از صندوق بین المللی پول در ازای معامله تسلیحاتی با کی‌یف را یک داستان ساختگی و غیرواقعی عنوان و بر موضع غیر متزلزل خود در بی طرفی در جنگ اوکراین تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای هرگونه همکاری تسلیحاتی با کی‌یف را تکذیب و گزارش‌ها در این خصوص را بی اساس عنوان کرد.

هشدار وزیر خزانه‌داری آمریکا نسبت به خطر تعطیلی دولت

«ممتاز زهرا» با تاکید بر موضع اصولی پاکستان مبنی بر بی طرفی در جنگ روسیه و اوکراین، افزود: پاکستان سیاست بی‌طرفی شدید خود را در مناقشه میان اوکراین و روسیه حفظ می‌کند و در این زمینه هیچ سلاح و مهماتی در اختیار طرفین درگیر قرار نمی‌دهد.

وی تاکید کرد که صادرات دفاعی پاکستان همیشه با الزامات سختگیرانه مصرف کننده نهایی همراه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: قرارداد از پیش تعیین شده صندوق بین‌المللی پول برای اعطای وام به پاکستان با موفقیت میان دو طرف برای اجرای اصلاحات اقتصادی دشوار اما اساسی مذاکره شد لذا دادن هر رنگ دیگری به این مذاکرات، غیرصادقانه است.

براساس این گزارش، تارنمای خبری «اینترسپت» مستقر در آمریکا مدعی شد یک سری اسناد محرمانه افشا شده حاکی از آن است که واشنگتن در ازای یک معامله تسلیحاتی مخفی پاکستان برای اوکراین، به اسلام‌آباد برای دریافت وام صندوق بین المللی پول کمک کرده است.

اینترسپت نوشت: این معامله پنهانی برای بازه زمانی از تابستان ۲۰۲۲ تا بهار ۲۰۲۳ صورت گرفت و مجریان آن تصمیم گیرندگان خاص سیاسی و نظامی در پاکستان هستند که به ندرت در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.