محمد فیصل شامگاه پنجشنبه با انتشار پیامی در توییتر، با خلاف حقیقت خواندن بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا نوشت:در این گفت و گوی تلفنی هیچ سخنی در خصوص اینکه در پاکستان مخفیگاه های تروریست ها وجود دارد، گفته نشده است.

محمد فیصل با مغایر حقیقت خواندن بیانیه وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا، از ایالات متحده خواست که بلافاصله این بیانیه را اصلاح کند.

به گزارش ایرنا مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ساعاتی پیش در تماس تلفنی با &#۳۹;عمران خان&#۳۹; نخست وزیر جدید پاکستان، تصمیم قاطع این کشور در مبارزه با تروریسم و کمک به فرایند صلح در افغانستان را خواستار شد.

هدر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام این خبر افزود:مایک پمپئو در این تماس تلفنی برای عمران خان آرزوی موفقیت کرد.

وی ادامه داد:وزیر خارجه بر همکاری با دولت جدید پاکستان برای دستیابی به یک روابط دو جانبه سازنده ابراز امیدواری کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد:پمپئو همچنین خواستار تصمیم قاطع پاکستان در مبارزه با اقدامات تروریستی در پاکستان شد و بر نقش حیاتی این کشور در ارتقای فرایند صلح افغانستان تاکید کرد.

همچنین قرار است که مایک پمپئو در ماه میلادی آینده با سفر به اسلام آباد با نخست وزیر جدید پاکستان دیدار و گفت و گو کند که این سفر با ادعاها و اظهارات ضد و نقیض آمریکایی ها تحت الشعاع قرار گرفت.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا نیز هفته جاری با انتشار پیام در توئیتر، ضمن تبریک به &#۳۹;عمران خان&#۳۹; ادعا کرد که واشنگتن در کنار دولت جدید اسلام آباد خواهد بود.

نائورت گفت که واشنگتن، همکاری و از سرگیری روابط دوستانه با دولت جدید اسلام آباد را در همه زمینه ها خواستار است.

دولت ترامپ ظرف هفته های گذشته در ادامه سیاست فشار به اسلام آباد، اعلام کرد که مصمم به قطع همکاری های خود با پاکستان در بخش آموزش نظامی است و متعاقب آن واشنگتن بر سر اعطای کمک‌ مالی صندوق بین‌المللی پول به اسلام‌آباد مانع تراشی کرد.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا نیز به تازگی در این باره به رویترز گفت که تعلیق مؤثر پاکستان از برنامه بین المللی دولت ترامپ در بخش های آموزش نظامی سبب خواهد شد سهمیه ۶۶ افسر پاکستانی برای بهره مندی از این برنامه کنار گذاشته شود.

همچنین رسانه های پاکستانی اعلام کردند که روابط اسلام آباد و واشنگتن بار دیگر با تنش روبه رو شده و دولت ترامپ تهاجمی دیگر علیه روابط دو کشور انجام داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.