هشدار؛ مصرف این ماده مخدر مغزتان را دچار تغییر می کند!

سرهنگ مجید طاهرزاده درخصوص مخدری که به تازگی رواج پیدا کرده و متقاضیان آن افزایش پیدا کردند، اظهار کرد: ماده روان‌گردان «کمیکال» از طبقه مواد جدید روان‌گردان موسوم به (ان، پی، اس)‌ها است، ازآنجایی‌که این ماده بسیار قدرتمند و قوی عمل می‌کند، وعده‌های مصرفی آن برای انسان در حد میکروگرم تعریف شده است، ازاین‌رو چون میکروگرم در حد میکروسکوپ است و با چشم غیرمسلح قابل‌دیدن نیست برای فروش آن مجبور هستند که آن را به‌صورت اسپری روی گیاهان یا مواد دیگری اسپری کنند.

وی با اعلام اینکه این ماده کاملاً سنتزی و شیمیایی و توسط انسان با فرمول جدیدی تهیه شده است، افزود: به گفته کارشناسان این ماده تا ۸۰۰ برابر از مواد سنتی مانند حشیش قوی‌تر و اثرگذاری مخرب‌تری دارد و متأسفانه  جدیداً به‌صورت فله‌ای و در بسته‌بندی‌های دست‌ساز در بازار قاچاق مشاهده می‌شود. افراد آن را به‌عنوان ماده گیاهی خریداری و مصرف می‌کنند، به همین دلیل کمیکال ظاهری گیاه گونه دارد، ولی در اصل یک ماده شیمیایی است که روی گیاه‌های متفاوتی اسپری شده و گاهی اوقات با عنوان‌های رایحه‌درمانی در بسته‌بندی‌های سه گرمی به بازار قاچاق عرضه می‌شود.

این کارشناس پلیس مبارزه با موادمخدر استان اصفهان درباره عوارض این ماده تصریح کرد: از عوارض این ماده می‌توان به اعتیادآوری قدرتمند و روان‌گردان شیمیایی نام برد که مستقیماً بر روی سلول‌های خاکستری مغز اثرات بسیار مخربی دارد.

با این نوشیدنی ها دیرتر پیر می‌شوید

 وی درباره نحوه مصرف این ماده، توضیح داد: نحوه مصرف این ماده در داخل سیگار و به‌ صورت تدخین صورت می‌گیرد و فرد در اوایل مصرف با مقدار و دوز بسیار کمی از آن دچار حالات بسیار سنگینی از مصرف مواد مخدر می‌شود.

 طاهرزاده درباره اثرات اولیه این ماده، گفت: اثرات اولیه مصرف این ماده عبارت‌اند از افزایش فشارخون، افزایش تعداد ضربان قلب، افزایش درجه حرارت بدن، خشکی دهان و حالت پریشان‌احوالی و ناآرامی. به دلیل قدرت بسیار زیاد تخریب کمیکال بر روی مغز فرد مصرف‌کننده بعد از مدت کوتاهی شدیداً به آن اعتیاد پیدا کرده و دچار افسردگی پریشان‌احوالی بی‌خوابی تنش اضطراب می‌شود. همچنین مصرف کننده رفتارهای شعف‌گونه از جمله پرحرفی، پر اشتهایی، پر جنب‌وجوشی از خود نشان می‌دهد و البته رفتارهای خارج از کنترل هیجانی مانند خندیدن‌های بسیار زیاد یا خشمگین شدن و عصبانی شدن‌های متناوب و پی‌درپی از اثرات این ماد مخدر است.

 وی خاطرنشان کرد: متأسفانه به‌خاطر وسعت آسیب و حمله کمیکال به بخش هوشیاری مغز و توانایی‌های مغزی مصرف‌کنندگان کارشناسان معتقدند که درمان آن بسیار مشکل و عوارض حاصل از آن تقریباً غیرقابل‌بازگشت و درمان است.

این کارشناس پلیس مبارزه با موادمخدر استان اصفهان هشدار داد: این ماده باعث بروز بیماری‌های شدید روانی از جمله اسکیزوفرنی خواهد شد، ماده کمیکال بسیار قدرتمند روی مغز اثر می‌گذارد و حتی در اولین‌بار مصرف فضای بیوشیمی مغز مصرف‌کننده را دچار تغییر کرده و حالات روانی و رفتاری آن را شدیداً تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.