جزئیات بهره‌گیری پلیس ایران از هوش مصنوعی

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر از تغییر رویکرد سنتی مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر از عملیات‌های موادمحور به سمت عملیات‌های اموال‌محور خبر داد.

مسعود زاهدیان معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه اقداماتی در راستای ضربه زدن به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان انجام شده است، اظهار کرد: تهیه پیش نویس اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر با رویکرد تشدید برخورد با شبکه‌های عمده قاچاق مواد مخدر و ضبط اموال نامشروع آنها (به جای ضبط اموال ناشی از جرم، ضبط و مصادره کلی اموال مد نظر است) در دست اقدام است تا جدی تر با سرشبکه‌های قاغچاق برخورد شود.

یک زندانی در سیستان و بلوچستان درگذشت/ علت فوت وی چه بود؟

بهره‌مندی از هوش مصنوعی در شناسایی سرشبکه‌های قاچاق مواد مخدر

وی افزود: تقویت رویکرد بهره مندی از علوم روز دنیا خصوصا هوش مصنوعی در شناسایی سرشبکه‌های قاچاق مواد مخدر و ردیابی رفتارها و مراودات مالی آنها به منظور ضربه به بنیان مالی آنها از دیگر اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر در راستای ضربه زدن به بنیادهای اقتصادی قاچاقچیان است.

طرح جامع مکانیزاسیون و هوشمندسازی شناسایی اموال متهمین و محکومین جرائم مواد مخدر

به گفته معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر، طراحی اولیه طرح جامع مکانیزاسیون و هوشمند سازی شناسایی اموال متهمین و محکومین جرائم مواد مخدر هم در دست اقدام است.

زاهدیان تصریح کرد: تقویت تعامل و همکاری با مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارائی به عنوان دبیرخانه شورای عالی مبارزه با پولشوئی به منظور بهره‌مندی از توان و ظرفیت مرکز جهت ردیابی تراکنش‌های مالی مشکوک (STR) به پولشوئی با بستر مواد مخدر و همکاری با مرکز به منظور تدوین سند جامع ارزیابی ریسک، تعیین لیست مناطق، مشاغل و افراد پرخطر و تدوین شاخص‌ها و الگوهای رفتاری مشکوک از دیگر اقدامات انجام شده است.

تغییر رویکرد سنتی مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر

وی از تغییر رویکرد سنتی مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر از عملیات‌های مواد محور به سمت عملیات‌های اموال محور خبر داد و گفت: رصد مراودات مالی مضنونین به جرائم مواد مخدر و پولشوئی قبل، حین و پس از دستگیری قبل از هر عملیات مورد توجه قرار می‌گیرد.

تجمیع و یکپارچه‌سازی اطلاعات بانک‌های اطلاعاتی افراد حقیقی و حقوقی

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: از دیگر اقدامات انجام شده در راستای ضربه زدن به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان می‌توان به هماهنگی و تعمیم بهره مندی از ظرفیت بانک‌های اطلاعاتی افراد حقیقی و حقوقی و تلاش در جهت تجمیع و یکپارچه سازی اطلاعات این بانک‌ها در یک بستر واحد و در نتیجه افزایش سرعت و دقت در شناسایی و توقیف اموال نامشروع قاچاقچیان و جلوگیری از سوء استفاده‌های بعدی و نقل و انتقال اموال به ایادی اشاره کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.