تلاش پاکستان برای گسترش روابط همه جانبه با ایران

وزیر خارجه پاکستان از تلاش برای توسعه روابط با ایران در حوزه‌های مختلف خبر داد.

«بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه پاکستان روز شنبه از تقویت روابط اسلام آباد با ایران و روسیه سخن گفت.

به گزارش منابع خبری، وزیر خارجه پاکستان درباره روابط با ایران و گفت: «اخیرا بازارچه مرزی در مرز ایران و بلوچستان برای تشویق تجارت دوجانبه ایجاد شده است.»

نحوه استقبال از اسدالله اسدی، دیپلمات آزاد شده ایرانی در وزارت خارجه+عکس‌ها

وزیر خارجه پاکستان احیای روابط دیپلماتیک بین عربستان سعودی و ایران را «تحول مثبت» نامید. وی با بیان اینکه این یک خبر مثبت نه تنها برای دو کشور، بلکه برای کل منطقه گفت: «از طریق تعامل می‌توان همه مسائل را حل کرد و راه را برای سود صلح هموار کرد.»

چندی قبل، دکتر پاشا، وزیر دارایی پیشین پاکستان گفت: «با امضای توافقنامه عادی سازی روابط ایران و عربستان سعودی، وضعیت در این زمینه تغییر کرده است. بنابراین، این رویداد وضعیت خاورمیانه را بهبود بخشیده و پاکستان در این مرحله باید به برخی از تعهدات گذشته با ایران که با حالت تعلیق درآمده احترام بگذارد. بنابراین، این احتمال وجود دارد که آمریکا یکی از اعضای برجسته صندوق بین‌المللی پول، نسبت به این مسئله معترض باشد.»

وزیر خارجه پاکستان اخیرا به صراحت گفت که روابط تهران و اسلام آباد به هیچ کشور یا نهادی ارتباط ندارد. وزیر امور خارجه پاکستان با رد برخی ادعاها گفت که روابط پاکستان و ایران به صندوق بین‌المللی پول، مستقر در واشنگتن ربطی ندارد.

وزیر امور خارجه پاکستان بار دیگر تاکید کرد که اسلام آباد متعهد به تقویت تعامل با مسکو است. وی با بیان نشست اخیر امنیتی ایران، چین و پاکستان تاکید کرد که پاکستان از طالبان خواسته تا علیه تروریست‌ها اقدام کند.

اخیرا، اشرار و معاندان با استفاده از خاک پاکستان و نقض حریم مرزی ایران طی یک اقدام تروریستی و ناجوانمردانه اقدام به حمله به برجک مرزبانی «مزه سر» هنگ مرزی سراوان کرده که با مقاومت جانانه نیروهای دلاور مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مواجه و تروریست‌ها به عمق خاک پاکستان متواری شدند. براساس اعلام این قرارگاه، در این درگیری پنج نفر از غیورمردان مرزبانی به فیض عظیم شهادت نائل آمدند و ۲ نفر دیگر مجروح شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.