سیاست دولت سیزدهم افزایش سرمایه‌گذاری در کشور است

دنیای اقتصاد-تبریز: مهدی نیازی، در دیدار با فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به اهتمام ویژه دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی و افزایش تولید در کشور گفت: دولت و وزارت صمت در حال اصلاح برخی قوانین در راستای حمایت از فعالان اقتصادی است.

وی اظهار کرد: گذر از خام‌فروشی و نیمه خام‌فروشی و تبدیل آن به صادرات محصولات از اولویت‌های اصلی دولت است و در این زمینه امتیازات ویژه‌ای در آینده نزدیک به صادرکنندگان اعطا می‌شود.

سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه هوشمندسازی قاعده ثبت سفارش پیگیری می‌شود ادامه داد: قاعده دولت و این وزارتخانه این است که نمایندگانی از بخش خصوصی در جلسات و تصمیم‌گیری‌های مهم در حوزه اقتصاد حضور یابند.

وی با اشاره به اصلاح قانون مالیات مستقیم به منظور توسعه سرمایه‌گذاری، ادامه داد: نوسازی ماشین‌آلات صنعتی و ناوگان حمل و نقل عمومی، از طریق واردات تجهیزات و خودروهای کارکرده ضروری است.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این نشست با اشاره به پیشینه آذربایجان‌شرقی در حوزه تجارت و صنعت گفت: اتاق بازرگانی تبریز اولین اتاق بازرگانی کشور است و تبریز مکتب اقتصادی خاص خود را دارد.

یونس ژائله با بیان اینکه ۹۰ درصد اقتصاد استان در دست بخش خصوصی است افزود: در زمان کنونی چهار هزار واحد صنعتی فعال در استان وجود دارد و در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، معادن و گردشگری دارای ظرفیت‌های بالایی است.

وی با بیان اینکه موقعیت راهبردی آذربایجان شرقی و قرارگیری آن در مسیر جاده ابریشم، جایگاه ویژه‌ای به استان داده است،  راه‌اندازی خط آهن جلفا- نخجوان برای دسترسی به بازارهای چین و روسیه را خواستار شد.

ژائله با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی استان از قدیمی‌ترین ناوگان‌های حمل و نقل در کشور محسوب می‌شود، بر ضرورت تقویت این بخش تاکید کرد.

وی کمبود منابع بانک‌های استان، بی تناسبی در تامین برق، آب و گاز  را از چالش‌های صنعتگران در این استان اعلام کرد و خواستار استفاده از نخبگان اقتصادی و ظرفیت‌های ایرانیان خارج از کشور در حوزه سرمایه گذاری و رونق اقتصادی شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.