تاکید وزیر کار بر عزم دولت برای رفع تاثیر کرونا و تحریم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تاثیر گسترده تحریم و شیوع کرونا بر مباحث کلان اقتصادی کشور گفت: دولت تلاش می‌کند با توسعه سرمایه‌گذاری و استفاده بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی تاثیر تحریم و تحریم را تا حد امکان کاهش دهد.

محمد شریعتمداری روز شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی گلستان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و اسلامی وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: اعطای وام کم بهره و پیش بینی مشوق بیشتر برای مشارکت بخش خصوصی تا حد زیادی آثار کرونا و تحریم را کاهش داده و این حمایت‌ها تا پایان عمر دولت تدبیر و امید ادامه خواهد داشت.

وی به تلاش دولت برای ایجاد شغل در گلستان اشاره کرد و گفت: امسال ۶ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال تسهیلات با میانگین سود ۶ درصدی به این استان اختصاص یافت که تاکنون چهار هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال پرداخت شد و بقیه این اعتبار در صورت وجود طرح مناسب اعطا خواهد شد.

شریعتمداری افزود: گلستان ۲۱ پروژه اقتصاد مقاومتی اولویت‌دار دارد که تلاش می کنیم با حمایت از شرکت های بزرگ سرمایه گذاری از جمله شستا تا پایان دولت راهکار مناسبی برای نهایی شدن این پروژه ها ترسیم شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد : تلاش می کنیم در بخش هایی از حوزه صنعت از جمله ید و صنایع شیر از ظرفیت شستا استفاده کرده و قدم های مناسبی در این بخش های مولد برداریم.

وی گفت : حدود ۴۹ درصد از جمعیت گلستان در روستاها زندگی می کنند که این امر امکان استفاده بیشتر از تسهیلات کم بهره روستایی را فراهم می سازد.

وی به دیگر فرصت های موجود گلستان اشاره کرد و گفت: کشاورزی و شیلات در بخش های شمالی و گردشگری در جنوب این استان ظرفیت ارزشمندی است که با تداوم حمایت دولت امیدوار به تحول جدی این بخش ها و نقش‌آفرینی آن ها در تولید شغل هستیم.

در این جلسه تفاهم نامه ای به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه سایت میگو گمیشان بین وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی و استاندار گلستان به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم نامه، مقرر شد در مدت زمان ۶ ماه زمینه ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای پنج هزار نفر در قالب ۲۵۰ تعاونی صیادی فراهم شود.

معاون اول رییس جمهوری به همراه وزاری راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز شنبه برای افتتاح چند پروژه عمرانی و دیدار با نخبگان و شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی به گرگان سفر کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.