گلایه امام جمعه تبریز از بانک‌ها

امام جمعه تبریز نسبت به سختگیری بانک‌ها در ارائه تسهیلات فرزندآوری و ازدواج گلایه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور جمعی از فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی که با حضور رئیس جمهور در تبریز برگزار شد، با تقدیر از فعالیت بخش خصوصی در استان، گفت: جا دارد یادی کنیم از مرحوم مقیمی که یکی از صاحبان صنعت استان بود و پدر صنعت استان نامیده می‌شد. 

وی ادامه داد: پیروزی‌های دیپلماتیک ایران عزیز در ماه‌های اخیر شامل توافق با ترکمنستان، چراغ سبز آمریکا برای پرداخت بدهی‌های کره جنوبی به ایران، ۱۴۷ تفاهم نامه همکاری در سفرهای خارجی ریاست جمهوری، دو برابر شدن تبادل تجاری با عمان، سفر ریاست جمهور بلاروس به ایران بعد از ۱۷ سال، توافق با عربستان، بازگشت امید برای توافق با مصر بعد از چند دهه، شروع ساخت راه آهن رشت آستارا و عبور نخستین قطار کریدور ریلی از افعانستان تا ایران و ترکیه، است.

رفاه مردم برای رئیس جمهور مهم است

وی افزود: تشکر می‌کنیم از ریاست جمهوری در این خصوص که ۱وعده هایی که در سفر قبلی داده شده بود، عملی شد از جمله در رابطه با مس سونگون و دریاچه ارومیه که بسیاری از نگرانی‌ها برطرف شده است.

آل هاشم گفت: سیاست‌های عرضه و تقاضا در زمینه‌های معیشتی به ویژه در اقلام خوراکی گوشت قرمز و سفید، خودرو و مسکن بایستی در اولویت‌های عملیاتی منسجم و هوشمند دولت مردمی ولایی قرار بگیرد تا عده‌ای مغرض، خدمات شبانه روزی و جهادی دولت را در کام مردم تلخ نسازند.

وی در خصوص وضعیت امنیت در استان، افزود: در سایه همدلی و وحدت مسئولان استانی از جمله نمایندگان مجلس، مسئولان ادارات کل و اهالی بازار و اصناف، مدیران کارخانجات، مدیران ادارات و نماینده عالی دولت هیچ مشکل اساسی نداریم فقط مشکلات معیشتی است که ان شاالله آن هم حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در جاده زنجان به تبریز مشکلات فراوان داریم، گفت: همه گلایه می‌کنند که شاسی خودروها در این مسیر چندین بار شکسته اما چون این جاده در اختیار بانک ملی بوده لذا هیچ کاری برای درست شدن آن انجام نداده‌اند.

آل هاشم افزود: در جریان اغتشاشات سال گذشته این همدلی و وحدت، خود را کاملا نشان داد. برادران بسیج و نیروی انتظامی، اداره اطلاعات استان و سپاه، اعضای شورای تامین استان و دادگستری و دادستانی خوشبختانه مشکلی آنچنانی مثل سایر شهرها در تبریز و آذربایجان اتفاق نیفتاد و این امر نبوده است مگر در سایه روحیه ولایتمداری مردم که نمونه آن را دیروز مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: عشق و علاقه مردم به مسئولان نظام و استقبال گرم و تجمع عظیمی که در محوطه مصلی ملاحظه شد، نشانگر عشق و علاقه مردم به انقلاب و نظام است.

وی گفت: در حوزه اشتغال، فرزندآوری، ازدواج جوانان و جوانی جمعیت اقداماتی که از سوی دولت انقلاب انجام گرفته قابل تقدیر است ولی از بانک‌ها گلایه داریم. بانک‌ها همراهی نمی‌کنند. مثلا مطرح شده که یک ضامن برای وام ازدواج کافی است ولی واگذاری وام به نحو آسان عملیاتی نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.