زلنسکی غافلگیر شد

رئیس‌جمهور اوکراین سازمان ملل و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را به دلیل انجام هیچ اقدامی در قبال انفجار سد کاخوفکا و وقوع سیل در منطقه خرسون به باد انتقاد گرفت.

اولین واکنش دولت رئیسی به سخنان جنجالی ظریف

افشای جزئیات توافق احتمالی بین ایران و آمریکا

به گزارش راشا تودی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین طی مصاحبه با رسانه آلمانی "بیلد" تاکید کرد اوکراین از اینکه مسکو و کی‌یف یکدیگر را مقصر این خرابکاری می‌دانند، هیچ منفعت نظامی کسب نمی‌کند.

پاسخ ایران به اظهارات مداخله‌جویانه غرب درباره موشک «فتاح»

وی افزود: اگرچه این فاجعه به مدت چندین ساعت طول کشید، اما سازمان ملل متحد و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در محل حادثه حضور نداشتند. انتظار می‌رود که این دو سازمان جزو اولین ارگان‌هایی باشند که جان انسان‌ها را نجات می‌دهند. ما هیچ پاسخی در قبال درخواست‌هایمان مبنی بر کمک دریافت نکردیم. از این بابت غافلگیر شده‌ام.

به گفته زلنسکی، هر دو این سازمان‌های مذکور اساسا نسبت به این حادثه سلب مسئولیت کردند.

رئیس‌جمهور اوکراین به خبرنگاران گفت: نیروگاه برق آبی کاخوفکا اکنون توسط نیروهای روسی کنترل می‌شود؛ بنابراین کی‌یف برای اتهامات علیه مسکو هیچ شواهد محکم و واقعی نمی‌تواند ارائه دهد.

طبق گزارش رویترز، سد کاخوفکا یک سد مربوط به دوران شوروی در بخش تحت کنترل روسیه در جنوب اوکراین روز سه‌شنبه منفجر و باعث جاری شدن سیل در این منطقه جنگی شده است. در حال حاضر دو طرف (روسیه و اوکراین) یکدیگر را به انفجار این سد متهم می‌کنند و گزارش رسمی نسبت به عاملان آن منتشر نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.