مسکو: میانجی طالبان و احمد مسعود نمی‌شویم

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایرنا، پسکوف روز دوشنبه به رسانه ها گفت: روسیه قصد مداخله در وضعیت افغانستان را ندارد.

وی خاطرنشان کرد که وضعیت استان پنجشیر احتمال آغاز جنگ داخلی جدید در افغانستان را بوجود می آورد اما مسکو قصد مداخله در مناقشه بین طالبان و نیروهای مقاومت را ندارد. 

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که امروز در اجلاس سران سازمان پیمان امنیت جمعی وضعیت افغانستان بررسی شد و به خطرات و تهدیدهای بیشتر از اوضاع این کشور اشاره شد. 

وی افزود: در همین حال مسکو قصد ندارد بین طرف های مخاصمه میانجی‌گری کند. 

پس از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. در هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد و توانست ۲۴ مرداد و پس از سقوط دولت اشرف غنی، وارد کابل شود.  

«احمد مسعود» پسر «احمد شاه مسعود» رهبر مقاومت افغانستان روز یکشنبه گفت: طالبان برای پایان دادن به جنگ از گفت‌وگو خودداری کردند.

به گزارش ایرنا، احمد مسعود در مصاحبه اختصاصی با العربیه گفت: طالبان برای پایان دادن به جنگ از گفت‌وگو امتناع کردند ما می خواهیم جنگ را در افغانستان به پایان برسانیم و برای گفت‌وگو تلاش می‌کنیم.

مسعود که به رهبر مقاومت افغانستان معروف شده است در ادامه افزود: پنجشیر تسلیم طالبان نمی شود و مردم محلی آماده جنگ هستند.

برخی از رسانه های روسی امروز از آغاز پیشروی شبه نظامیان گروه طالبان به سوی پنجشیر خبر دادند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.