وزیرخارجه آلمان به سیم آخر زد!

به گفته وزیر، این درگیری در بسیاری از نقاط جهان مورد توجه کمتری قرار گرفته است و حتی در سفرهای دیپلماتیک از او پرسیده شده است که اوکراین در کجا واقع شده است.

او گفت که مردم به جای تمرکز بر اوکراین، کشورهای غربی را سرزنش می‌کنند که آنها را در ساعات نیاز خود رها کرده‌اند و غرب را متهم می‌کنند که به بقیه جهان اهمیت چندانی نمی‌دهد.

وزیر خارجه آلمان در مراسمی که توسط دانشگاه خصوصی برزیلی Fundacao Getulio Vargas در سائوپائولو برگزار شد، گفت: "من [این] را در سراسر جهان شنیده‌ام: اولاً، "وقتی به شما نیاز داشتیم کجا بودید؟" و همچنین، "اوکراین واقعا کجاست؟"

بربوک گفت که مردم در آمریکای لاتین و جاهای دیگر "خطر این جنگ را متفاوت از ما در اروپا درک می‌کنند." بربوک افزود: شهروندان عادی برزیل معتقدند که قیمت "برنج و لوبیا... در سوپرمارکت‌ها در این هفته مهم‌تر از آن چیزی است که در کشوری که ۱۱۰۰۰ کیلومتر دورتر است، اتفاق می‌افتد."
او سپس ادعا کرد که این درگیری بین مسکو و کی‌یف است که "قیمت غذا را در سراسر جهان بالا می‌برد" و از برزیلی‌ها خواست تا در انجام "هر کاری که می‌توانیم برای اطمینان از برقراری دوباره صلح در اوکراین" کمک کنند.

رئیس جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، که در ژانویه به قدرت رسید، بارها خواستار صلح بین روسیه و اوکراین شده است. او تاکید کرده است که دو کشور به یک میانجی برای تسهیل مذاکرات صلح نیاز دارند. او همچنین در دیدار با شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در ماه مارس، چشم انداز یک "باشگاه صلح" بین‌المللی را با هدف حل مناقشه ارائه کرد.

لولا همچنین از رویکرد غرب با ارائه سلاح به کی‌یف انتقاد کرده است. او در ماه آوریل گفت که ایالات متحده و متحدانش "این گزینه را داشتند که وارد جنگ نشوند" و افزود که واشنگتن و بروکسل برای حمایت از یک طرف درگیری "بدون صرف وقت برای مذاکره" عجله کردند.

کی‌یف و حامیان غربی آن چندین طرح صلح ارائه شده توسط کشورهای دیگر از جمله مکزیک، چین و اخیراً اندونزی را رد کرده‌اند. هفته گذشته، پرابوو سوبیانتو، وزیر دفاع اندونزی، طرحی را پیشنهاد کرد که شامل یک منطقه غیرنظامی در امتداد خط تماس موجود بین نیروهای روسیه و اوکراین است که توسط نیروهای حافظ صلح سازمان ملل نظارت می‌شود. او همچنین پیشنهاد برگزاری همه‌پرسی با حمایت سازمان ملل برای تعیین آینده مناطق مورد مناقشه را داد.

اوکراین بلافاصله طرح جاکارتا را پیشنهاد «تسلیم» نامید که به گفته او تنها به نفع مسکو خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.