مردم برای ثبت نام خودرو، دلار و سکه می فروشند؟

تحلیلگران معتقدند یکی از مقاصد اصلی خروج پول از بازار دلار به سمت بازار رقیب یعنی خودرو صورت گرفته و مردم برای ثبت نام ماشین، دلار و سکه میفروشند.

نرخ دلار امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در بازار ارز هرات در همان مسیر روز گذشته نوسان کرد. اسکناس آمریکایی در بازار یاده شده در ساعات اولیه معاملات نقدی امروز وارد کانال ۵۳ هزار تومان شد اما در نیمه ظهر امروز در محدوده  ۵۲ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد؛ این قیمت نسبت به روز قبل ۲۰۰ تومان نوسان کاهشی را نشان می دهد.

رفت و برگشت دلار در مرز حمایتی 

برخی از تحلیلگران ارزی  مدعی بودند دلار هرات به واسطه بی پولی آخر ماه با فشار فروش روبه رو است. به عقیده این دسته به هر دلیل حمایت ۵۲ هزار و ۶۰۰ را از،دست بدهد راهی تست ۵۲ هزار و ۲۰۰ و ۵۱ هزار و ۷۰۰ خواهد شد.

با این حال، اگر بالای  ۵۲ هزار و ۸۰۰  تومان تثبیت بدهد توان رشد دارد؛ در این صورت ۵۳ هزار و ۲۰۰ تومان مقاومت اولیه و مرز ۵۴ هزار تومان مقاومت اصلی بازار است.

نرخ حواله درهم نیز امروز ۱۰۰ تومان پایین تر از روز قبل معامله شد.

 مردم برای ثبت نام ماشین، دلار و سکه می فروشند؟

در تهران هم قیمت دلار مسیر کاهش را دنبال کرد. البته به نظر می‌رسد که یکی از مقاصد اصلی خروج پول از بازار دلار به سمت بازار رقیب یعنی خودرو صورت گرفته است. برخی از معامله گران مدعی بودند مردم  برای ثبت نام ماشین دلار و سکه می فروشند و تقاضا و پول خاصی در بازارنقدی نیست.

متن کامل این گزارش را با تیتر «قیمت سکه و طلا کاهشی شد /ردیابی مسیر خروج دلار از بازار» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.