با مصرف این 5 میوه وزن کم کنید

میوه‌ها به طور کلی از کالری کمتری نسبت به سایر مواد خوراکی برخوردارند و به همین دلیل برای کاهش وزن یک رژیم مناسب به حساب می‌روند.

گریپ فروت

این میوه از پیوند پرتغال و دارابی(پوملو) به وجود آمده و در برخی رژیم‌های غذایی برای کاهش وزن استفاده می‌شود. یک گریپ فروت کامل به طور متوسط تنها ۸۰ کالری دارد اما سرشار از ویتامین سی و آ می‌باشد و ویتامین‌های مورد نیاز بدن را به خوبی فراهم می‌کند. همچنین این میوه دارای شاخص قند خون پایین می‌باشد و برای کاهش وزن بسیار مناسب است. همچنین بر اساس نتایج برخی مطالعات، خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب آن می‌تواند به کاهش فشارخون کمک کند. همچنین می‌توان گریپ فروت را همراه سایر خوراکی‌ها و سالاد‌های مختلف مصرف کرد.

سیب

سیب‌ها دارای کالری کم و فیبر زیادی هستند و به همین دلیل برای کاهش وزن بسیار مناسب می‌باشند و باعث کاهش اشتها در افراد چاق می‌شوند. مصرف روزانه یک عدد از هر نوع سیب برای حفظ سلامتی به شدت توصیه می‌شود.

البته بر اساس مطاعات انجام شده، بهتر است برای کاهش گرسنگی و کنترل اشتها،به جای مصرف آب سیب، خود میوه به طور کامل مصرف شود. همچنین می‌توانید سیب را به صورت پخته و کمپوت، به همراه غلات، ماست، خورشت و سالاد مصرف کنید و از آن لذت ببرید.

انواع توت‌ها

توت سفید، توت قرمز، شاه‌توت، توت فرنگی و زغال اخته خانواده توت‌ها را تشکیل می‌دهند. توت‌ها را به عنوان نیروگاه‌های مغذی کم کالری می‌شناسند. به عنوان مثال یک فنجان زغال اخته تنها ۴۰ کالری دارد اما سرشار از ویتامین C و ویتامین K و منگنز می‌باشد. و یا توت فرنگی نیز به عنوان یک منبع کم کالری و سرشار از فیبر و انواع ویتامین‌ها و منگنز می‌باشد و به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها خاصیت ضد سرطانی دارد. علاوه بر این ، خوردن انواع توت ها به کاهش سطح کلسترول خون، کاهش فشار خون و کاهش التهاب کمک می‌کند و برای افرادی که اضافه وزن دارند ، بسیار مفید است.

توت را می‌توان به صورت تازه یا یخ زده و همراه غلات، ماست، اسموتی‌ها و همچنین به عنوان صبحانه و یا همراه غذا مصرف کرد.

میوه‌‌های هسته دار

میوه‌های هسته دار گروهی از میوه‌های فصلی شامل هلو، آلو، زردآلو، شلیل، گیلاس، آلبالو و … می‌باشند. این میوه‌ها دارای کالری کمی بوده و در عین حال سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌هایی نظیر A و C می‌باشند و همین امر باعث شده این میوه‌ها مورد توجه افرادی که سعی در کاهش وزن خود دارند، قرار بگیرند. این میوه‌ها در مقایسه با میان وعده‌های ناسالم مانند چیپس یا کلوچه بسیار مفید ترند و می‌توان آن‌ها را در انواع خورشت‌ها و سالاد‌ها استفاده کرد.

ریواس

ریواس در واقع یک نوع سبزی است اما در اروپا و آمریکای شمالی به عنوان میوه شناخته می‌شود. در هر ساقه ریواس به طور متوسط تنها ۱۱ کالری وجود دارد در حالی سرشار از فیبر و ویتامین K می‌باشد. و به کاهش وزن و کلسترول خون کمک می‌کند. ریواس را می‌توانید همراه غلات و انواع دسر‌ها سرو نمایید.
 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.