پیش بینی معاملات بورس فردا 16 اردیبهشت 1401

شاخص بورس تهران پس از رسیدن به محدوده ۲.۵ میلیون واحدی کمی عقب نشست و در انتهای هفته گذشته با افت ۳ هزار و ۵۰۰ واحدی کار را تمام کرد و تنها گروه مثبت بازار سرمایه گروه خودرویی بود که با استقبال خریداران همراه شد.

نماد خودرو و خساپا بیشترین ورود پول حقیقی ها را به خود اختصاص دادند خودرو با خالص ورود بیش از ۴۸۶ میلیارد تومانی و نماد خساپا با ۳۳۰ میلیارد تومان در رتبه دوم جای  گرفت خگستر دیپر نماد این گروه نیز با استقبال خوبی مواجه شد و بیش از ۱۳۷ میلیاردتومان پول حقیقی ها به طور خالص وارد این نماد شد. در سمت مقابل نماد های فولاد بانک ملت و فملی با خروج پول های حقیقی همراه شدند.

خبرهای روز 

سلمانی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد و دارایی، گفته که «تاکنون ثبت نام حدود ۱۱۳ هزار نفر از متولدان ۱۴۰۱ در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در طرح تشویق فرزندآوری با موفقیت انجام شده و خرید سهام برای آن‌ها صورت گرفته است.»

احمد مهدوی‌ابهری؛ دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی نیز در گفت‌وگو با ایبِنا گفت: در جلسه دیروز پتروشیمی‌ها و معاونت ارزی بانک مرکزی، مقرر شد تا تعاملات و همکاری‌ها را منظم‌تر کنیم و این در حالی است که از عملکرد پتروشیمی‌ها و روند بازگشت ارز به کشور قدردانی شد.

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی از رشد ۱۳ درصدی صادرات پتروشیمی‌ها در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: امسال در فروردین ماه نیز حدود ۷۶۰ میلیون دلار عرضه ارز در مرکز مبادله ایران داشتیم.

هیئت وزیران با افزایش حقوق بازنشستگان مطابق قانون کار موافقت کرد. از این پس بخشداری‎‌ها، شهرداری‌ها و استانداری‌ها موظفند از شوراهای بخش، شهر و استان در سقف امکانات خودشان حمایت کنند.

بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز چهارشنبه هفته پیش با افت سه هزار واحدی کار را تمام کرد و تنها گروه مثبت بازار سرمایه گروه خودرویی بود و به گفته فعالان بازار سرمایه حقیقی های بازار سرمایه سوار بر گروه خودرویی از منفی این روز عبور کردند.

خیلی از اهالی تکنیکالیست بازار سرمایه با شیوه ها و ابزار های مختلف سعی در  تحلیل بازار سرمایه  دارند الگوهای هارمونیک ؛ کلاسیک ؛ امواج الیوت ، پرایس اکشن و... اما در مقابل فعالانی هستند که تنها به تحلیل‌های بنیادی نماد و صنعت توجه دارند و دیدگاه کاملاً متفاوتی را دارند.

حال باید دید در روزهای پیش رو آیا بازار سرمایه به اهداف کلاسیک و هارمونیک تکنیکالیست‌ها رسیده است و اندیکاتورهای مختلف در این شاخص سیگنال‌های فروش صادر می‌کند و یا کماکان اهالی بنیادی کار بازار سرمایه بر طبل ارزنده بودن بازار خواهند کوبید و شاخص در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت.

کل

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.