پیش بینی بورس تهران فردا 10 دی 1401

در جریان معاملات روز چهارشنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۱ که بازار سرمایه در یک روز میان تعطیلی قرار داشت با رشد بیش از ۷۰ هزار واحد همراه شد و شاخص بورس تهران به عدد یک میلیون و ۶۴۷ هزار واحدی رسید. محدوده ای که شاخص بورس تهران در زمان های مختلف به آن برخورد داشت اما نمی‌توانست از پس این مقاومت برآید.

شاخص بورس تهران در اواسط مهر ماه سال ۱۳۹۹ این سطح را به عنوان یک سطح حمایتی در نظر داشت اما پس از افت و خیز هایی در این محدوده این سطح را از دست داد. تا قریب به یک سال بعد در شهریور ماه ۱۴۰۰ خود را در یک قدمی این سطح ببیند. اما فروشندگان بازار به قدری قوی عمل کردند که شاخص نتوانست بار دیگر این محدوده را به چشم ببیند. تا همه چیز به اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ موکول شود.

شاخص بورس تهران با رشد بیش از ۳۰ درصدی از زمستان ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ خود را به محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی رساند. اما باز هم قدرت فروشندگان بر بازار برتری داشت و شاخص را تا محدوده یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحدی عقب راند.

تا اینکه شاخص بورس تهران پس از جهش‌های ارزی باز هم مورد توجه قرار گرفت و این بار با کندلی قوی از پس این مقاومت برآید و خود را با رشد بیش از ۷۰ هزار واحدی بالاتر از یک میلیون ۶۴۷ هزار واحدی برساند.

نمادهای  فولاد  ،  فارس  و  فملی  هر کدام بیش از ۵ هزار واحد تاثیر مثبت روی شاخص گذاشتند و نمادهای  شپنا  ،  شبندر  و کچاد و نماد شپدیس هر کدام بیش از ۲ هزار واحد شاخص بورس تهران را مثبت کردند.

با این که تمامی گروه های بازار مورد توجه قرار داشتند، اما همچنان  گروه خودرویی ، گروه پیشتاز ارزش معاملاتی به حساب می‌آمد و این گروه با ارزش معاملاتی بیش از یک هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان در رتبه اول قرار گرفت.

و بعد از آن گروه شیمیایی و  گروه فلزات اساسی  به ترتیب با ارزش معاملاتی ۸۵۴ و ۸۲۵ میلیارد تومانی در رتبه‌های بعدی این جدول جای گرفتند.

هفته گذشته بورس کالای ایران نامه‌ای را منتشر کرد که از روز دوشنبه ۱۲ دی ماه سال جاری عرضه کنندگان محصولاتی مانند آلومینیوم ، روی ، مس ، سرب و گروه محصولات پتروشیمی می‌توانند قیمت پایه محصولات خود را برا اساس نرخ دلار نیما تا دلار توافقی (  بازار متشکل ارزی  ) محاسبه و اعمال نمایند. 

اما در همان روز شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اعلام کرد که قیمت گذاری همانند گذشته در چهارچوب قوانین و مقررات موجود و دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی است که در مورخ اول دی ۱۳۹۹ به تصویب رسیده است.

همچنین جهش قیمت ۱۰ درصد دلار از محدوده ۳۹ هزار تومان تا ۴۳ هزار تومان در یک روز در رشد قابل توجه بازار سرمایه بی‌تاثیر نبوده است.

حالا شاخص بورس تهران توانسته است از پس این مقاومت عبور کند و باید دید این روند صعودی تا کجا ادامه دارد و آیا قرار است که این میزان از رشد همچنان در شاخص بماند و شاخص اعداد و ارقام بالاتری را ببیند؟

کل

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.