پیش بینی بورس تهران فردا 2 مهر 1401

بازار همچنان در منفی به سر می‌برد و به جایی رسیده که باید دید تحلیل‌های تکنیکالیست‌ها چقدر می‌تواند امیدوار کننده باشد و بازار رنگ سبز به خود بگیرد. شروع نیمه دوم سال برای بازار با انتشار گزارش‌های ماهانه مربوط به شهریور ماه و همچنین گزارش‌های شش ماهه حسابرسی شده شرکت‌ها و بعضا گزارشات ۹ ماهه برخی شرکت‌ها با سال مالی منتهی به آذر ماه  همراه خواهد بود. فرصتی برای آن که در هفته پیش رو کسی دست به ماشه برای خرید و یا فروش نبرد و از این فرصت نیمه تعطیل بودن هفته برای مرور عملکرد پرتفوی خود و وضعیت شرکت های بورسی استفاده کند و به نظر می‌رسد چندان شاهد هیجان خرید و فروش در بازار نباشیم.

اما نکته‌ای که برای بازار فردا و در کل برای بازار این هفته متصور هستیم قرار گرفتن بازار در بین تعطیلات است و در عین حالی که بازار جانی برای رشد نداشت حالا در یک هفته یک در میان تعطیل هم قرار گرفته است.

شاخص بورس تهران روی عدد یک میلیون و ۳۵۵ هزار و ۲۲۹ واحدی ایستاد تا بار دیگر افت بیش از ۱۱ هزار واحدی را تجربه کند و همچنان بزرگان تأثیرگذاران منفی بازار باشند و فارس و کگل و فولاد و تاپیکو به همراه نماد کچاد و شپنا و پارسان بازار را قرمز رنگ کنند.

پیش بینی بورس

ارزش بازار هم با افت همراه شده است و در محدوده قیمتی 5 هزارو 97 همتی قرار دارد. منفی شدن بازار برای روز شنبه ممکن است که ارزش بازار را به زیر 5 هزار همتی برساند که کمی نگران کننده می‌شود.

خیلی از فعالان فضای مجازی نیمه تعطیل بودن بازار را به همراه این افت های اخیر دست مایه طنز قرار داده‌اند و خواستار تعطیلی یک هفته‌ای کامل بازار هستند چرا که معتقدند بازار یک هفته‌ای کمتر منفی می‌خورد.

از منظر تکنیکالی همچنان شاخص در محدوده های حمایتی قبلی است. با نگاهی به نقشه آخرین روز معاملاتی بازار در هفته پیش می‌بینیم که اوضاع در گروه قطعات خودرویی بهتر از بقیه گروه‌ها است و گروه لیزینگی هم به دنبال آنها در حال مثبت شدن هستند.

بانکی ها هم روی صفر تابلو معامله می‌شوند و تنها نماد بانک ملت آن هم به دلیل سهم های افزایش سرمایه‌ای که به پرتفوی افراد اضافه شده با فشار فروش همراه است. محصولات کانی غیر فلزی همچون کسرام و کسرا یک در میان مثبت و منفی هستند و می‌توان گفت که بازار این گروه اوضاع 50-50 دارد.

خوردو و خساپا صفر، خاور و خکاوه منفی 3 ، نماد های فپنتا و فسبزوار و فخاس و فولای از گروه آهن و فولاد با حجم بالا منفی خوردند. 

پیش بینی بورس

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.