اسموتی هایی برای تامین آب بدن و کاهش وزن

در صورت تمایل به کاهش وزن، معمولا به انتخاب خوراکی‌ها توجه می‌شود در حالی‌که تامین آب موردنیاز بدن نیز در این روند، تاثیر جدی دارد. بعضی نوشیدنی‌ها با تسهیل دفع مواد زائد و ایجاد حس سیرکنندگی زمینه‌ساز کاهش وزن هستند.

این سبزیجات برای کبد مفیدند

در ادامه این مطلب، به معرفی نوشیدنی هایی اشاره کرده ایم که در حین پیروی از رژیم کاهش وزن توصیه می شوند. این نوشیدنی ها عبارتند از:

چای سبز و لیمو

چای سبز تاثیر قابل توجهی در کاهش وزن دارد زیرا آنتی‌اکسیدان‌های فراوان آن به اکسیداسیون سلول‌های چربی کمک می‌کند. چای سبز به‌خصوص اگر همراه لیمو مصرف شود در دفع مواد زائد موثر است. برای تهیه این نوشیدنی کافی است، یک قاشق سوپخوری چای سبز را در یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید ۵ دقیقه دم بکشد و سپس صاف کنید. لیموترش را برش بزنید و کمی از پالپ لیمو را در چای بریزید. مابقی لیمو را با یک قاشق سوپخوری شکر در یک بطری بریزید. چای را به مخلوط اضافه کرده و بطری را حداقل پیش از مصرف، ۴ ساعت در یخچال بگذارید. سپس صاف کرده و با مقداری یخ میل کنید.

نوشیدنی خیار و نعناع

خیار مقدار زیادی آب اما کالری کمی دارد. سلیسیوم و دیگر ریزمغذی‌های آن به مقابله با احتباس آب بدن کمک می‌کند و احساس سیری را نیز افزایش می‌دهد. اگر تمایل به این نوشیدنی دارید، یک خیار کوچک و لیمو را به حلقه‌های نازک برش بزنید و در یک لیوان آب بریزید. چند برگ نعناع را نیز به این مخلوط اضافه کرده و ۲ ساعت در یخچال بگذارید و سپس از طعم آن لذت ببرید.

دمنوش زنجبیل، عسل و لیمو

این دمنوش برای داشتن شکم صاف موثر است و به‌خصوص پس از صرف شام توصیه می‌شود. کمی زنجبیل تازه را در یک لیوان آب جوش بریزید. پس از چند دقیقه، کمی آب لیموترش و عسل به آن اضافه کرده و میل کنید.

اسموتی اسفناج

این اسموتی سرشار از فیبر و ریزمغذی‌های مختلف است که تاثیر سیرکنندگی خوبی دارد و برای تامین انرژی و کاهش تمایل به ریزه‌خواری عالی است. اگر تمایل دارید از تاثیر سیرکنندگی این اسموتی بهره‌مند شوید، یک دسته کوچک برگ‌های نازک اسفناج را با یک سیب سبز و تکه‌ای موز در غذاساز بریزید و وقتی یکدست شد، میل کنید.

اسموتی میوه‌های قرمز و آناناس

این اسموتی خوشمزه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است. این نوشیدنی‌ احساس سیری ایجاد کرده و اکسیداسیون چربی ها را تسهیل می‌کند و بر کاهش وزن تاثیر مثبت دارد. برای تهیه این اسموتی خوشمزه، ۱۵۰ گرم میوه قرمز مانند توت‌فرنگی یا تمشک را با ۱۰۰ گرم آناناس، یک فنجان شیر بادام و کمی وانیل در غذاساز بریزید تا یکدست شود سپس در یخچال گذاشته و خنک آن را میل کنید.

چای دارچین

چای سیاه حاوی آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است و دارچین نیز دمای و سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد. دارچین بر سیستم گوارش نیز تاثیر دارد، قند خون را تنظیم می‌کند و احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد. برای تهیه چای دارچین، کمی چای سیاه و تکه‌ای چوب دارچین را در یک لیوان آب جوش بریزید و دم کنید. پس از چند دقیقه، چای تهیه شده را صاف کرده و با کمی عسل بنوشید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.