آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت/ عقبگرد قیمت طلا 18 عیار

قیمت طلا ۱۸ عیار عصر امروز ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۰ دقیقه طبق سایت اتحادیه طلا و ارز در محدوده ۲ میلیون و ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش رسید.

ایران و عربستان پس از ۷ سال بحران سرانجام تصمیم گرفتند به بن‌بست دیپلماتیک خاتمه دهند و طی دو ماه آینده مسیر را برای برقراری روابط دیپلماتیک و تبادل سفیر فراهم کنند. تهران و ریاض از فروردین۱۴۰۰ پنج دور مذاکرات امنیتی غیر رسمی را برگزار کرده بودند؛ اما این مذاکرات نیز حدود ۱۰ماهی دچار رخوت شده بود؛ اکنون با پادرمیانی چین طلسم شکسته شد.

 به نظر می‌رسد مذاکرات صورت گرفته میان ایران و عربستان و توافق حاصل شده بر فشار فروش در بازار ارز امروز شنبه۲۰ اسفند ۱۴۰۱ افزود و نرخ ارز و سکه پایین آمد . 

 قبل از این اتفاق نیز  سفر گروسی به تهران و عدم صدور قطعنامه جدید علیه ایران در نشست جدید شورای حکام، موجب شده بود سطح انتظارات مثبت نسبت به آینده روابط خارجی کشور تقویت شود و نرخ دلار بر مدار نزول قرار بگیرد.

دلار مبادله از روز افتتاح هم پایین تر رفت 

امروز قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در سطح ۴۱ هزار و ۲۳۶ تومان قرار گرفت.اولین قیمت دلار  پس از افتتاح مرکز مبادله در ۲ اسفند ۴۱ هزار و ۵۴۹ تومان بود.در واقع امروز دلار مبادله پایین تر از ۲ اسفند قیمت خورد.

قیمت یورو درهم در مرکز مبادله

 قیمت یورو نیز در مرکز مبادله بر خلاف دلار در حدود ۴۳ هزار و ۹۴۶ تومان معامله شد.

متن کامل این گزارش را با تیتر «اثر یک توافق در بازار دلار و سکه / عقبگرد قیمت طلا 18 عیار» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.