توضیحات تازه دادستان کل کشور درباره مسمومیت دانش آموزان/منتظر جواب آزمایش‌های سم‌شناسی هستیم

دادستان کل کشور با اشاره به مسمومیت دانش آموزان قمی گفت: احتمالاتی در این خصوص مطرح شده اما نمی‌توان به طور حتم نظر قطعی را اعلام کرد؛ لذا باید منتظر نتایج آزمایش‌های و بررسی‌های کارشناسان بمانیم تا متوجه عمدی یا غیرعمدی بودن آن شویم.

نماینده مجلس: سرنخ هایی در پرونده مسمومیت دانش آموزان به دست آمده است/ مدارس باید تعطیل شود

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری عصر امروز در پایان سفر یک روزه خود به شهرستان ساوه و پس از بازدید از دو واحد تولیدی در شهرصنعتی کاوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه در شهرستان ساوه ظرفیت قابل توجهی از صنایع مستقر هستند که با استفاده از توان نیروهای داخلی موفق به دور زدن تحریم‌ها و معنا کردن اقتصاد مقاومتی شده‌اند.

وی افزود: آنچه در این بازدیدها مشاهده شد بیانگر پویایی و تحرک بالای صنعتگران در این شهرستان است که نشان می‌دهد علیرغم تحریم‌های دشمنان، تولید باقدرت در حال انجام است و کارفرمایان و کارگران در خط مقدم جنگ اقتصادی در حال تلاش هستند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه در راستای حمایت از تولید، با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از صنایع حمایت خواهیم کرد ادامه داد: امیدواریم با پشتیبانی دستگاه قضا رونق بیشتری به روند تولید در این جنگ اقتصادی دهیم تا دشمنان نظام که با اعمال تحریم‌ها به دنبال فشارهای مختلف هستند همانند دیگر عرصه‌ها شکست بخورند.

منتظری با بیان اینکه حرکت صنایع به سمت دانش‌بنیان شدن می‌تواند گام بزرگی در رونق تولید داشته باشد خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با ورود به مشکلات صنایع و با حمایت از تولید، اقدام به گره‌گشایی از مشکلات صنایع کرد و بسیاری از واحدهای کوچک، متوسط و بزرگ نیمه فعال و راکد را احیا و به چرخه تولید بازگرداند.

وی در خصوص مشکلات متقاضیان مسکن ملی که امروز چندین بار مطرح شد گفت: در این خصوص باید اظهارات طرفین را شنید اما شرکت‌هایی که متعهد شده‌اند تا ساختمان‌هایی را بسازند باید آن‌ها را به موقع تحویل دهند و مردمی که در این طرح‌ها ثبت نام می‌کنند باید بدانند به خاطر اختلاف قیمت‌ها این شرکت‌ها نیز نباید متضرر شوند اما حق مردم مقدم است و باید مدیران به دنبال حل این مشکل باشند.

دادستان کل کشور بیان کرد: ابعاد مسکن ملی ساوه باید از جهات مختلف بررسی و واکاوی شود ضمن اینکه برخی قول‌هایی به مردم داده‌اند که نتوانستند به آن‌ها عمل کنند و برای مردم انتظاراتی را به وجود آورده‌اند اما این مشکلات به گرانی مصالح و نوسانات ارزی نیز برمی‌گردد اما مسئولان باید به وعده‌های خود جامه عمل بپوشانند.

منتظری همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص موضوع مسمومیت‌های اخیر دانش آموزان گفت: در شهر مقدس قم از همان لحظه نخست مسمومیت دانش آموزان، به این موضوع ورود شده و در حال بررسی هستیم.

منتظری با بیان اینکه در این خصوص تاکنون اقدامات متعددی صورت پذیرفته است ادامه داد: مسئولان در حوزه‌های مختلف امنیتی، اطلاعاتی، بهداشتی و آموزشی کارهای بررسی و هماهنگی را آغاز کرده و آزمایش‌های مختلفی نیز اخذ شده اما هنوز به نتیجه مشخص نرسیده‌ایم.

وی تأکید کرد: احتمالاتی در این خصوص مطرح شده اما نمی‌توان به طور حتم نظر قطعی را اعلام کرد لذا باید منتظر نتایج آزمایش‌های و بررسی‌های کارشناسان بمانیم تا متوجه عمدی یا غیرعمدی بودن آن شویم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.