قیمت آپارتمان در جنوب تهران+ جدول

اغلب واحدهای کوچک متراژ که در جنوب تهران برای فروش عرضه شده‌اند در منطقه ۱۰ قرار دارند. پس از آن می‌توان مناطق ۱۱، ۱۴ و ۱۵ را به عنوان محدوده‌های پررونق در بازار مسکن جنوب پایتخت نام برد.

از بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در حال حاضر ۲۵ درصد معاملات مسکن در چهار منطقه ۱۰، ۱۱، ۱۴ و ۱۵ انجام می‌شود. منطقه ۱۰ با ۹.۸ درصد، منطقه ۱۴ با ۶.۱ درصد، منطقه ۱۱ با ۵ درصد و منطقه ۱۵ با ۴.۷ درصد به ترتیب در جایگاه‌های اول تا چهارم قرار دارند.

امروز یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ در محله نواب منطقه ۱۰ آپارتمانی ۵۳ متری با سن بنای ۱۲ سال در طبقه چهارم، دارای پارکینگ، بدون آسانسور و انباری به قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آگهی شده است.

آپارتمان در جنوب تهران چند؟

طبق جدیدترین گزارش مرکز آمار، دی ماه امسال متوسط قیمت هر متر خانه در منطقه ۱۸ تهران ۲۷ میلیون و ۸۸۴ هزار تومان بوده است. در منطقه ۱۷ میانگین قیمت هر متر مسکن ۲۹ میلیون و ۶۸۴ هزار تومان اعلام شد. این نرخ برای منطقه ۲۰ معادل ۳۰.۶ میلیون، منطقه ۱۶ بالغ بر ۳۰.۸ میلیون و منطقه ۱۹ به میزان ۳۱.۲ میلیون تومان است.

دی ماه ۱۴۰۱ متوسط قیمت هر متر خانه در تهران بر اساس میانگین حسابی ۵۲.۷ میلیون تومان و طبق میانگین وزنی ۵۴.۹ میلیون تومان اعلام شده است. مرکز آمار اعلام کرد که تورم ماهیانه مسکن در تهران ۹.۸ درصد و تورم نقطه به نقطه ۶۶ درصد بود.

هم‌چنین  ۱۲ هزار و ۱۳۹ آپارتمان مسکونی در تهران طی دی ماه امسال خرید و فروش شد که از افزایش ۳.۱ درصد در مقایسه با ماه قبل حکایت دارد. با توجه به تجربه بازار در سال‌های اخیر این تعداد خرید و فروش، رونق نسبی بازار را نشان می‌دهد. با این حال عمده معاملات از نوع سرمایه‌گذاری و به منظور  حفظ ارزش پول انجام می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.