تابستان پرسود در انتظار ایرلاین‌‌‌های اروپایی

مایکل اولیری، مدیرعامل شرکت رایان ایر، بزرگ‌ترین ایرلاین اروپا، پیش‌بینی کرده هجوم توریست‌‌‌های آمریکایی و آسیایی، تقاضای سفر به اروپا را در تابستان ۲۰۲۳ به اوج خواهد رساند و با وجود احتمال رکود اقتصادی، سودآوری این شرکت را بالا خواهد برد.

اولیری می‌‌‌گوید رزروهای اولیه نشان می‌دهد ایرلاین بزرگ اروپا، بعد از پشت سر گذاشتن یک دسامبر پرسود، منتظر یک تابستان «قوی» خواهد بود.

افزایش نسبی ارزش دلار و پایان محدودیت‌های کرونایی، باعث شده آمریکایی‌‌‌ها و آسیایی‌‌‌هایی که برای سفرهای طولانی برنامه‌‌‌ریزی می‌کنند، از حالا سفرهای اروپایی تابستانی خود را رزرو کنند. چند ایرلاین دیگر اروپایی هم از بیشتر شدن فروش بلیت‌‌‌های خود خبر داده‌‌‌اند و نشانه‌‌‌ای مبنی بر اینکه رکود اقتصادی در اروپا تقاضا در این بخش را کاهش دهد وجود ندارد. این در حالی است که در بحران‌های اقتصادی، سفر معمولا آخرین چیزی است که مردم پولشان را برای آن خرج می‌کنند.

رایان ایر اخیرا سود بعد از مالیات خود را در سه‌ماه منتهی به دسامبر ۲۱۱ میلیون یورو اعلام کرده که این رقم در سال قبل، ۹۶ میلیون دلار بوده است.

سخت‌‌‌تر شدن خرید مسکن در لندن برای خانه‌‌‌ اولی‌‌‌ها

به گزارش فایننشال تایمز، افرادی که در دهه ۹۰ در لندن خانه خریده‌‌‌اند و حالا فرزندانشان می‌‌‌خواهند خانه بخرند، شاهد افزایش بیش از چهار برابری میانگین قیمت مسکن هستند و این روند افزایشی ادامه دارد. عرضه خانه‌‌‌های جدید در لندن همگام با تقاضا نبوده و قوانین مربوط به وام مسکن هم سختگیرانه شده و دسترسی به منابع مالی را برای خرید خانه محدود کرده است. این یعنی خانه اولی‌‌‌هایی که دستمزد متوسط دارند، بدون کمک مالی یا ارث هنگفتی از طرف والدین خود، از پس خرید مسکن برنمی‌‌‌آیند.  پیش‌بینی‌‌‌ها در مورد احتمال کاهش ارزش املاک، برخی خریداران بالقوه را امیدوار کرده که شاید در آینده فاصله بین دستمزدها و قیمت مسکن کاهش یابد. اما بالاتر رفتن نرخ بهره، نرخ وام مسکن را هم بالاتر می‌‌‌برد؛ سناریویی که بیشتر از همه، به خانه اولی‌‌‌ها ضربه خواهد زد. واقعیت ناخوشایند این است که زندگی در لندن، به شکل محسوسی برای این گروه سخت شده است.

11 copy

شرکت‌ها جلسات کاری را کم و کمتر می‌کنند

پلتفرم تجارت الکترونیک شاپیفای در ماه ژانویه، کلیه جلسات روزمره با حضور سه نفر یا بیشتر را کنسل کرد و یک مهلت دو هفته‌‌‌ای مشخص کرد تا کارکنان بتوانند در مورد کارهای جدید خود برنامه‌‌‌ریزی کنند. این شرکت همچنین جلساتی را که هر هفته چهارشنبه‌‌‌ها برگزار می‌‌‌شد، برای همیشه لغو کرد و جلسات مهم را به صورت فشرده در روزهای سه‌‌‌شنبه برگزار خواهد کرد. این روزها تعداد سازمان‌هایی که تلاش می‌کنند در برگزاری جلسات کاری بازنگری کنند در حال افزایش است.

از وقتی پاندمی شروع شد و خیلی از شرکت‌ها به مدل کار ترکیبی روی آوردند، تعداد جلسات، به‌‌‌ویژه جلسات مجازی افزایش یافت. از فوریه 2020 میانگین تعداد کاربران نرم‌‌‌افزار «مایکروسافت تیمز» که در جلسات هفتگی شرکت می‌کنند، 252‌درصد افزایش یافته است. تعداد خود جلسات هم 153‌درصد افزایش داشته است.

بررسی‌‌‌ها نشان می‌دهد تعداد جلسات بیش از حد، بر توانایی افراد برای انجام بهینه کارها اثر منفی می‌‌‌گذارد. طبق یکی از این بررسی‌‌‌ها، یک‌سوم کل جلسات کاری، ‌‌‌ غیرضروری هستند. تحقیق دیگری هم نشان می‌دهد کاهش 80 درصدی جلسات، بهره‌‌‌وری را تا 75‌درصد افزایش می‌دهد و 60‌درصد از استرس کارکنان می‌‌‌کاهد.