هشدار به پایتخت نشینان؛ برای سرما و یخبندان آماده باشید

بارش نسبتا شدید برف تهران را فرا گرفته و پایتخت نشینان در حالی در ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس چشم انتظار هستند که شاهد بار ترافیکی سنگین در بیشتر معابر هستیم.

خبرنگار ایرنا، شاهد صف های طولانی در پایانه تاکسیرانی میدان آزادی و میدان صادقیه هستیم که یکی از این شهروندان به خبرنگار ایرنا می گوید: نزدیک به ۳۰ دقیقه است در پایانه آزادی چشم انتظار رسیدن تاکسی به سمت میدان ونک هستم.

وی افزود: روزانه از این پایانه برای رفتن به محل کار استفاده می کنم که در روزهای بارندگی به یکباره خودروها کم می شود و به نظر می رسد رانندگان در ایام بارندگی بدلیل ترافیک قید کار را می زنند.

این کارمند تهرانی می افزاید: بدلیل کمبود تاکسی نرخ های تاکسی های اینترنتی هم پرواز می کند و مجبور هستیم حدود یک ساعت در این سرما منتظر تاکسی بمانیم.

یک شهروند تهرانی دیگر که سال های سال است از ناوگان عمومی برای رفتن به محل کار استفاده می کند به خبرنگار ایرنا می گوید: در زمان بارندگی صبح ها از آزادی به ونک و عصرها بالعکس با کمبود تاکسی مواجه می شویم و مشخص است که رانندگان تاکسی قید کار را می زنند و هیچ نظارتی وجود ندارد.

وی گفت: مدیران سازمان تاکسیرانی اصلا قبول ندارند چنین مشکلی وجو دارد و مدام اعلام می کنند بدلیل بار ترافیکی کمبود تاکسی در این مواقع به وجود می آید.

وضعیت ایستگاه های اتوبوس بهتر است

همچنین خبرنگار ایرنا سری به ایستگاه های اتوبوس های تندرو زد که وضعیت خیلی بهتر از ناوگان تاکسیرانی است و بطور متوسط اتوبوس ها در کمتر از ۱۰ دقیقه بعد ایستگاه ها می رسند، گرچه در برخی ایستگاه های مقصد خاوران و تجریش با ازدحام مواجه هستیم که البته این ازدحام مربوط به افزایش تقاضا است.

یکی از مسافران شرکت واحد اتوبوس در این باره به خبرنگار ایرنا می گوید: بهرحال با کوچکترین بارش تهران قفل می شود گرچه خدمت رسانی دچار اختلال می شود اما تعداد اتوبوس های اعزامی به ایستگاه ها نرمال است.

ترافیک شهر عادی است

همچنین معاون خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرد: هم اکنون ۱۱ هزار نیرو با استفاده از ماشین آلات سبک و سنگین مشغول شن و نمک پاشی در معابر هستند.

حسین نظری افزود: هم اکنون در برخی معابر شاهد ترافیک هستیم که طبق نظریه کارشناسان راهور این ترافیک صبحگاهی است و ربطی به بارش برف ندارد.

وی تاکید کرد: عملیات شن و نمک پاشی در کلیه معابر در حال انجام است و شهروندان در صورت مشاهده مشکلی می توانند به سامانه ۱۳۷ تماس حاصل کنند.

به گفته شهردار تهران، هیچ نقطه از معابر پایتخت دچار لغزندگی نیست و شهرداران مناطق بر روی عملیات شن و نمک پاشی نظارت دارند.

گزارشی از عدم برف روبی در معابر تهران نداریم

معاون شهردار تهران قفل شدن شهر به دلیل عدم برف روبی را رد کرد و افزود: هیچ گزارشی از عدم برف روبی در معابر تهران نداریم.

حسین نظری با بیان اینکه، اینکه شهر برای برف روبی قفل شده باشد و یا اینکه برای ترافیک قفل باشد دومقوله متفاوت است، افزود: اگر جایی را دیدیم که برف روبی انجام نشده و به این دلیل ترافیک وجود دارد ، مشخص است که بنده و امثال بنده در شهرداری قصور کرده ایم.

وی افزود: اما اگر ترافیک هست و ما در ترافیک گیر می‌کنیم ، فقط یک موضوع نیست، هزاران موضوع موجب آن شده است.

نظری با بیان اینکه هیچ گزارشی مبنی بر اینکه برف روبی انجام‌ نشده نداشته ایم، گفت: طبیعی است که بر اثر بارش، خودرو ها کند تر حرکت می کنند و ترافیک بیشتر می شود.

معابر پایتخت لغزنده است؛رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به بارش برف از ساعات نخست امروز در پایتخت، اظهار داشت: معابر شهر لغزنده هستند و به رانندگان توصیه می کنیم که با سرعت مطمئنه در مسیرها حرکت کنند و به هیچ عنوان از موتورسیکلت برای عبور و مرور استفاده نکنند.

سرهنگ علی اصغر شریفی افزود: با توجه به ادامه بارش‌ها و نزولات آسمانی، تردد موتورسیکلت برابر ماده ۱۶۹ آئین نامه راهور در سطح معابر لغزنده و حین بارندگی ممنوع است، از این رو به موتورسواران توصیه می‌شود که از تردد و حرکت در معابر به ویژه هنگام بارندگی برای حفظ ایمنی و جان خود پرهیز کنند.

وی ادامه داد: موتورسیکلت به دلیل داشتن ۲ چرخ، در شرایط لغزندگی معابر نسبت به دیگر وسایل نقلیه آسیب پذیری بیشتری دارد و دلیل توصیه های ایمنی هم در همین راستا است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ یادآوری کرد: رانندگان خودروها نیز تیغه‌های برف پاک کن را تمیز و سالم نگه دارند تا در روزهای بارانی عملکرد مناسبی داشته باشند زیرا اگر برف پاک کن نتواند شیشه مقابل را به خوبی پاک و تمیز کند، راننده در رانندگی و دید مقابل دچار مشکل خواهد شد.

بارش برف از نخستین ساعات امروز (یکشنبه ۲۳ بهمن) در شهر تهران به خصوص در مناطق شمال شهر آغاز شده است و تردد در معابر و برخی بزرگراه ها را دچار کندی کرد. طبق پیش بینی هواشناسی بارش برف تا ساعات آینده در پایتخت ادامه دارد و به نظر می رسد در این شرایط خاص مدیریت شهری باید بر روی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله تاکسیرانی رسیدگی بیشتری کند.​

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.