اعتراف اردوغان به ضعف در امدادرسانی به زلزله‌زدگان

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه به استان زلزله‌زده قهرمان‌مرعش رفت تا از نزدیک میزان خسارات و همچنین روند امدادرسانی را مشاهده کند.

اردوغان، که در این سفر با اعتراض زلزله‌زدگان به نداشتن سرپناه و کمک‌رسانی آهسته تیم‌های امدادی مواجه شد، به وجود مشکلاتی در واکنش اولیه دولت خود به زلزله ویرانگر روز دوشنبه در جنوب ترکیه اذعان کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی که حدود دوازده هفته دیگر در ماه میلادی می قصد دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شود، حین بازدید از مناطق زلزله‌زده گفت که عملیات امدادرسانی، جستجو و نجات آسیب‌دیدگان اکنون به حالت عادی رسیده و هیچکسی را بی‌سرپناه نخواهند گذاشت.

رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با خبرنگاران توضیح داد: «مشکلاتی در جاده‌ها و فرودگاه به‌وجود آمده است ولی اکنون اوضاع بهتر است. فردا و روزهای بعد از آن نیز بهتر خواهد شد. هنوز مشکلاتی درخصوص سوخت داریم ولی به‌زودی بر آنها نیز فائق می‌آییم».

طبق این گزارش، اردوغان در ادامه انتقادات از ضعف دولت خود در رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان را محکوم کرده و اظهار داشت: «اکنون زمان اتحاد و همبستگی است. در چنین برهه‌ای، نمی‌توانم تحمل کنم که عده‌ای کارزار منفی برای کسب منافع سیاسی ایجاد کرده‌اند».

وی همچنین با ارائه آماری از تلفات دو زلزله شدید در جنوب ترکیه که به ۱۰ استان آسیب رساند، گفت: «تاکنون ۹۰۵۷ نفر جان خود را از دست داده، ۵۲ هزار و ۹۷۹ تن دیگر مجروح شده و ۶۴۴۴ دستگاه ساختمان نیز تخریب شدند».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.