قیمت انواع آجیل شب یلدا در بازار

بر اساس پیگیری های انجام شده از اتحادیه خشکبار و آجیل با وجود اینکه بیشتر از ۹ روز به شب یلدا باقی نمانده است اما قیمتی برای این محصول تعیین و در اختیار اعضا و فروشندگان این صف در تهران گذاشته نشده است.

در حالی رئیس اتحادیه آجیل اعلام کرده است که قیمت آجیل شب یلدا هنوز تعیین نشده است، این محصول در بازار و توسط آجیل فروشان از ۱۹۹ هزار تومان تا ۴۱۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

با نزدیک شدن به شب یلدا و افزایش تقاضا برای خرید آجیل به ویژه آجیل موسوم به یلدایی این محصول در بازار به قیمت های بسیار متفاوتی عرضه می شود به طوری که حتی بیش از 100 درصد نیز اختلاف قیمت دارند؛ البته نمی توان از این موضوع صرف نظر کرد که این محصولات با چه کیفیتی و حتی ترکیب بندی از خشکبار مختلف در بازار عرضه شده است.

بر اساس پیگیری های انجام شده از اتحادیه خشکبار و آجیل  با وجود اینکه بیشتر از 9 روز به شب یلدا باقی نمانده است اما قیمتی برای این محصول تعیین و در اختیار اعضا و فروشندگان این صف در تهران گذاشته نشده است.

آخرین قیمت تیبا، ساینا و دنا در بازار/پراید چقدر شد؟

غلامرضا خدامی رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل در این ارتباط گفت: قیمت آجیل یلدایی هنوز تعیین نشده است اما فردا نرخ این محصول تعیین و به اطلاع اعضا خواهد رسید.

قیمت آجیل یلدایی اقتصادی

بر اساس گزارش میدانی، فروشنده ای در تهران که عنوان آجیل یلدایی اقتصادی را برای محصول خود انتخاب کرده است  این محصول را 199 هزار تومان به فروش می رساند که تقریبا مخلوطی از همه آجیل های شور و شیرین شب یلدایی است؛ باید توجه داشت که این فروشنده برخی از آجیل های خود را به صورت با پوست به فروش می رساند.

فروشنده ای دیگر قیمت هر کیلوگرم آجیل شب یلدا را 399 هزار تومان اعلام کرده است و در کنار مغز های آجیلی، میوه های خشک شده نیز وجود دارد.

فروشگاه دیگری قیمت آجیل اقتصادی یلدایی را 300 هزار تومان، آجیل مخلوط ممتاز را 342 هزار تومان و آجیل لوکس را  688 هزار تومان قیمت گذاری کرده است.

فروشنده ای نیز آجیل چهار مغز را 575 هزار تومان و فروشگاه دیگری نیز این محصول را 525 هزار تومان عرضه می کند که شامل سه  مغز بادام درختی، بادام هندی و فندق  و پسته با پوست است.

تفاوت چشمگیر آجیل یلدا در فروشگاه های مختلف

فروشگاهی در مجیدیه قیمت هر کیلوگرم آجیل چهار مغز شامل پسته، بادام زمینی، بادام درختی و فندوق را 660 هزار تومان قیمت گذاری کرده و فروشگاه دیگری در این محله آجیل را با این مشخصات 576 هزار تومان قیمت گذاری کرده است. این فروشگاه‌ها آجیل شب یلدا را نیز 375 هزار تومان و 410 هزار تومان به فروش می رسانند.

فروشگاهی در خیابان ستارخان تهران آجیل شب یلدا را 350 هزار تومان تا 400 هزار تومان به فروش می رساند و فروشگاه دیگری در این منطقه آجیل شب یلدا را 460 هزار تومان قیمت گذاری کرده است.

بنابر این گزارش فروشگاه دیگری در محدوده محله راه آهن تهران قیمت هر کیلوگرم آجیل چهار مغز اعلا ( پسته با پوست) را 525 هزار تومان قیمت گذاری کرده است؛ قیمت آجیل یلدایی در این محله همچنین در فروشگاه های دیگری با قیمت های 242 هزار تومان و 410 هزار تومان عرضه می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.