تهدید جدی یونان از سوی ترکیه/ اگر آرام نگیرید با هواپیماهای جنگی حمله می کنیم

رئیس جمهور ترکیه تهدید کرد در صورتی که یونان اقدامات تحریک آمیز خود را متوقف نکند، آتن با هواپیماهای جنگی و پهپادهای مسلح هدف قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت که ترکیه اکنون مهمات لازم برای هواپیماهای جنگی «اف ۱۶» و به ویژه پهپادهای مسلح را در خاک این کشور تولید می‌کند.

بر اساس این گزارش، اردوغان که دیروز یکشنبه در دیدار با جوانان در استان «سامسون» در شمال ترکیه سخنرانی می‌کرد، افزود: اکنون ما خودمان موشک تولید می‌کنیم و البته که این مسئله یونان را می‌ترساند. وقتی در مورد موشک «تایفون» صحبت می‌کنیم، یونان می ترسد و می‌گوید این موشک می‌تواند آتن را هدف قرار دهد.

وی ادامه داد: این موشک می‌تواند این کار را انجام دهد، زیرا اگر یونان دست از اقدامات تحریک آمیز برندارد و به رویکرد خود در خصوص تسلیح جزایر دریای اژه ادامه دهد، ترکیه باید کاری انجام دهد. اگر یونان آرام نگیرد و اقدامات تحریک آمیز را متوقف نکند، ما دست بسته نخواهیم بود و هواپیماهای جنگی و پهپادهای مسلح ترکیه به آتن حمله خواهند کرد.

رئیس جمهور ترکیه اخیراً پس از اولین نشست گروه سیاسی اروپایی در پراگ، تهدیدهای خود علیه یونان، یکی از شرکای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تجدید کرد و در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: هر کشوری که ما را آزار دهد و هر کشوری که به ما حمله کند، پاسخ ما همیشه این خواهد بود: ممکن است نیمه‌شب ناگهان سر برسیم.

اردوغان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه منظور او حمله به یونان بود یا خیر، به خبرنگار گفت: بله شما درست متوجه شدید و آنها (یونان) نیز باید این پیام را دریافت کنند.

روابط یونان و ترکیه برای مدت طولانی با تنش همراه بوده و تنش‌ها نیز به دلیل اتهامات ترکیه علیه یونان مبنی بر نظامی کردن جزایر یونانی در شرق دریای اژه تشدید شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.