با این خوراکی‌ها فشار خون تان را پایین بیاورید

افرادی که برای مدت طولانی ماست کم چرب مصرف می کنند، فشارخون سیستولی کمتری دارند و خطر پرفشاری خون در آن‌ها کمتر است.

پرفشاری خون اختلالی است که در آن فشارخون در شریان‌ها به‌طور مزمن افزایش می‌یابد. با هر ضربان، قلب خون را از راه شریان ها به باقی بدن پمپ می‌کند. فشارخون نشان می‌دهد، زمانی که قلب می‌تپد خون با چه قدرتی به دیواره شریان‌ها فشار وارد می‌کند. اگر فشارخون بسیار بالا باشد، قلب باید سخت تر کار کند و این امر می‌تواند باعث مشکلات ارگانی و بیماری‌هایی مانند مشکلات قلبی، سکته یا نارسایی کلیوی شود.

در بسیاری از موارد، بیماران علائم خاصی را نشان نمی‌دهند حتی ممکن است بدون اینکه بدانند مبتلا به پرفشاری خون هستند، دچار پیامدهای بد آن شوند. شرایطی مانند خونریزی داخلی، بیماری مزمن کلیوی، مشکل قلبی، سکته و مشکل دید از عوارض پرفشاری خون کنترل نشده هستند. عواملی مانند چاقی، استرس، مصرف زیاد نمک، سابقه خانوادگی پرفشاری خون، دیابت، سیگار، کمبود ویتامین D، مصرف کم کلسیم، پتاسیم و منیزیم می‌توانند شما را نسبت به ابتلا به این بیماری مستعد کنند.

یکی از مواد غذایی مهمی که به نظر می رسد در کاهش خطر بیماری فشار خون نقش داشته باشد، ماست کم چرب است. براساس مستندات موجود، افرادی که برای مدت طولانی ماست کم چرب مصرف می‌کنند، فشارخون سیستولی (فشار خون سیستولی، عدد نشان‌دهنده حداکثر فشاری است که خون شما به دیواره شریان‌ها (سرخرگ‌ها) هنگام ضربان قلب وارد می‌کند.)‌ کمتری دارند و خطر پرفشاری خون در آنان کمتر است. مصرف مداوم ماست با تناسب وزن و کاهش نمایه توده بدنی همراه است. کلسیم موجود در ماست از ریزمغذی‌های بسیار مهم برای سلامتی است و کارایی جذب بالایی دارد همچنین ماست منبع خوب پروتئین است، قدرت سیرکنندگی خوبی دارد و درصدی از آب مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

کلسیم موجود در ماست عروق را انعطاف پذیرتر می‌کند و عروق می‌توانند گشادتر شوند و فشار را کاهش دهند. از سویی دیگر برخی محققان معتقدند که باکتری‌های موجود در ماست به کاهش فشارخون کمک می‌کنند.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، این یک رژیم سالم شامل ماست کم چرب و میوه و سبزی کافی و انجام فعالیت فیزیکی مناسب، می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های مزمن از جمله پرفشاری خون کمک و سلامت شما را تضمین کند.

برای کاهش فشار خون این ماده غذایی را مصرف کنید

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.