نماینده آمریکا:  بمباران اوکراین، نشانه عدم علاقه پوتین به دیپلماسی است

دیپلمات ارشد آمریکا در سازمان ملل ادعا کرد بمباران اوکراین نشانه عدم علاقه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به مذاکره و دیپلماسی معنادار است.

"لیزا کارتی" نماینده آمریکا در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد که روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سخن می گفت، افزود: بمباران های فزاینده ارتش پوتین علیه زیرساخت های اوکراین نشان دهنده عدم علاقه واقعی وی به مذاکره یا دیپلماسی معنادار است.

وی ادعا کرد: از سوی دیگر، پوتین تلاش می‌کند با بمباران و محروم کردن مردم اوکراین از انرژی گرمایی در فصل یخبندان، اراده اوکراین برای مبارزه را خدشه دار کند.

این دیپلمات آمریکایی ادامه داد: اما روسیه در رسیدن به این هدف خود موفق نخواهد شد زیرا اوکراین برای آزادی و آینده فرزندانش می جنگد و ما تمام تلاش خود را برای زنده نگه داشتن امید در اوکراین انجام خواهیم داد.

نماینده آمریکا در نشست شورای امنیت افزود: تجاوز روسیه یکی از بزرگترین بحران پناهجویان و آوارگان را از زمان جنگ جهانی دوم بوجود آورد. گرسنگی که پیش از این به دلیل بیماری کرونا، سایر درگیری‌ها و تغییرات آب و هوایی در سطوح بالایی قرار داشت، امسال بازهم افزایش یافت زیرا روسیه سیستم‌های جهانی تامین غذا را مختل کرده است.

دیپلمات آمریکایی اظهار کرد: روسیه مزارع گندم اوکراین را به میدان های جنگ تبدیل کرد و غلاتی را که اوکراین زمانی به کشورهای در حال توسعه ارسال می کرد، از بین برد.

وی در ادامه اظهاراتش علیه روسیه گفت: اکنون، در حالی که اوکراین برای بازپس گیری سرزمین و دفاع از مردم خود مبارزه می کند، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خشم و آتش خود را بر غیرنظامیان اوکراینی متمرکز کرده است.

دیپلمات آمریکایی ادعا داد: با کاهش دما، روسیه رگباری از موشک ها را به سمت تاسیسات تولید انرژی اوکراین پرتاب کرده است که به تخریب زیرساخت های حیاتی در سراسر اوکراین می افزاید. این اقدامات، عواقب وحشتناکی دارند و باعث رنج بیهوده می شوند. جاده ها، مدارس و مراکز پزشکی از این موشکباران ها در امان نبوده اند.

وی در عین حال گفت: طرح ارسال غلات اوکراین از دریای سیاه با همکاری سازمان ملل به کاهش قیمت مواد غذایی کمک کرده و ارسال گندم خریداری شده توسط برنامه جهانی غذا به افراد آسیب پذیر در یمن، اتیوپی، افغانستان و سومالی را تضمین می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.