برخی که علیه مملکت خود موضع می‌گیرند تزلزل شخصیتی دارند

امام جمعه همدان گفت: کسانی که نسبت به مقام معظم رهبری موضع گیری دارند باید سیاست‌های کلان و تصمیمات ایشان را بررسی کنند تا متوجه شوند رهبر معظم انقلاب کیست؟ این مرد بزرگوار را با چه کسی می‌توان مقایسه کرد؟ مگر می‌شود این شخصیت را با پهلوی‌ها مقایسه کرد؟

آیت‌اللّه حبیب‌اللّه شعبانی‌موثقی جمعه ۴ آذرماه در خطبه‌های پیش از نمازجمعه شهر همدان، بیان کرد: یکی از نمونه‌های تقوا بصیرت نسبت به مسائل اجتماعی است چراکه گاهی جهل و بینش درست نسبت به مسائل اجتماعی، باعث می‌شود انسان در گمراهی باشد.

وی با اشاره به یکی از خطبه‌های حضرت امیرالمومنین(ع) در مسجد کوفه، ادامه داد: حضرت امیر(ع) در پایان خطبه‌ خود بیان می‌کنند از کدام اجتماع جز وطن خود می‌خواهید دفاع کنید؟ در کدامین سپاه جز سپاه من می‌خواهید بجنگید؟ این سخنان نشانگر عدم شناخت وطن و عدم شناخت رهبر مردم کوفه در آن زمان بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به دیگر سخنان امام علی(ع) در تأکید وطن‌دوستی اظهار کرد: حب به وطن باعث آبادی وطن می‌شود، نخبه‌ای که در کشوری رشد می‌کند اگر حب وطن داشته باشد به خاطر مسائل مادی کشور خود را ترک نمی‌کند البته باید از نخبگان نیز حمایت شود.

شعبانی‌موثقی اضافه کرد: از دیگر نشانه‌های انسان با شخصیت و با هویت، علاقه به وطن است، وطن دوستی نشانه کرامت است اما در حال حاضر برخی افراد علیه وطن خود در نقاط مشترک موضع می‌گیرند که دچار تزلزل در شخصیت هستند و هویت خود را از دست داده‌اند، برخی چنان تزلزل هویتی دارند که به خاطر فشار رسانه‌های دشمن علیه ممکلت خود موضع می‌گیرند.

وی با اشاره به عدم شناخت برخی از افراد نسبت به رهبر جامعه، تأکید کرد: شخصیت معنوی مقام معظم رهبری سردار سلیمانی‌ها را تربیت کرده و رهبریست که جامعه را به سمت ایجاد تمدن اسلامی رشد می‌دهد، به معنای واقعی به مردم خود اعتماد دارد و تصمیماتش مبتنی بر عقلانیت است.

 

امام جمعه همدان افزود: کسانی که نسبت به مقام معظم رهبری موضع گیری دارند باید سیاست‌های کلان و تصمیمات ایشان را بررسی کنند تا متوجه شوند رهبر معظم انقلاب کیست؟ این مرد بزرگوار را با چه کسی می‌توان مقایسه کرد؟ مگر می‌شود این شخصیت را با پهلوی‌ها مقایسه کرد؟

شعبانی موثقی اظهار کرد: این کشور دارای افتخارات زیادی چه قبل از اسلام چه بعد از اسلام به ویژه بعد از اسلام است، در همین مدت زمانی که کشور دچار مشکلاتی بود افتخارات بزرگی چون درمان سرطان خون، افتتاح بخشی از خط راه آهن سیستان و بلوچستان، بهره‌گیری از شش نیروگاه برق، رونمایی از ماهواره بر قائم و ... کسب کرده‌ایم.

 

وی با اشاره به موضع‌گیری‌های بی‌اساس برخی در فضای مجازی و رسانه‌ها نسبت به مسائل اخیر کشور، اذعان کرد: از منظر حقوقی و قانونی هیچ عنوانی دارای مصونیت نیست، همه در برابر قانون مسئول هستند و اگر تهمت یا موضعی را مطرح می‌کنند باید مسئولیت قانونی آن را قبول کرده و با تمسک به مسئله آزادی بیان نمی‌توانند هر چیزی را بیان کنند.

امام جمعه همدان ادامه داد: هر کسی مسئله‌ای را به نظام نسبت می‌دهد باید ثابت کند و اگر ثابت شد خطاکار باید تنبیه شود در غیر این‌صورت فرد باید پاسخ دهد چراکه همه در مقابل موضع‌گیری‌های خود مسئول هستیم، هیچ کس نباید بی دلیل زندانی شود اما عناوین سیاسی، هنری و... مصونیت ایجاد نمی‌کند.

 

شعبانی موثقی اظهار کرد: اول و آخر توصیه‌های انبیاء و قرآن کریم نماز است چراکه نماز در کنترل انسان موثر است و صرفا یک عمل عبادی نیست، کسی که اهل نماز باشد می‌تواند هوای نفس خود را به درستی مدیریت کند. 

وی خاطرنشان کرد: نماز انسان را در مسیر فطرتش قرار می‌دهد و انسان را از فحشا و منکر جدا کرده و از شما مدیری می‌سازد که بتواند کشور وجودی خود را کنترل کند، انسان بی‌نماز ممکلتش بی صاحب است و هوای نفسانی صاحبش می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.