هدیه متفاوتی که رئیسی به یک کشور همسایه داد

 ابراهیم رئیسی صبح امروز در دوازدهمین همایش نخبگان که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به اهمیت فراهم شدن زمینه برای فعالیت و نقش‌آفرینی نخبگان، تحقق این امر را از وظایف دولت توصیف و تاکید کرد: امروز حدود ۷۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در کشور داریم اما از نظر کمیت و کیفیت نباید به این میزان بسنده کرد.

رئیسی افزود: زمینه کار زیادی در کشور وجود دارد. در اجرای دستور مقام معظم رهبری وظیفه خود می‌دانیم که با همه امکان و توان درخدمت نخبگان، استعدادهای برتر، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها باشیم تا این استعدادها رشد کرده و زمینه شکوفایی، کار و تلاش آنها فراهم شود.

وی با اشاره به یکی از سفرهای خارجی خود به یکی از کشورهای همسایه، بیان کرد:در یکی از سفرهای خارجی به یکی از کشورهای همسایه، «سِت‌» کامل اتاق عمل را به آن‌ها هدیه دادمو گفتم که تمام این تجهیزات را در کشورمان ساخته‌ایم و اکنون این تجهیزات منشأ فعالیت علمی در آن کشور شده است.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: حضور نخبگان به جای‌جای کشور جلوه داده و این حضور برای ما اهمیت دارد. دولت نقش هدایت، نظارت و حمایت را برعهده دارد و کار باید به‌دست نخبگان و نیروهای در صحنه انجام گیرد. ما می‌توانیم نقش مهمی ایفا کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.