سفرِ پاکستان بن‌سلمان به بن‌بست خورد؟

تنها چند روز پس از حضور وزیرخارجه پاکستان در ریاض که گفته می‌شد برای نهایی کردن مقدمات سفر رسمی ولیعهد عربستان به اسلام‌آباد صورت گرفته است، اکنون گزارش‌ها از به تعویق افتادن بازدید محمدبن‌سلمان به پاکستان حکایت دارد.

منابع دیپلماتیک هفته‌های اخیر از نهایی شدن برنامه سفر بن سلمان به پاکستان خبر داده بودند. این بازدید قرار بود روز ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر) انجام شود.

پس از دیدار اخیر نخست وزیر پاکستان و ولیعهد سعودی در حاشیه کنفرانس بین المللی آب و هوا در شرم الشیخ، وزیر امور خارجه پاکستان روز هجدهم آبان سفری دو روزه به عربستان انجام داد.

براساس این گزارش، پاکستان تعویق سفر برنامه ریزی شده بن سلمان را تایید و اعلام کرد که تاریخ جدید برای این سفر با هماهنگی مسوولان دو کشور نهایی خواهد شد.

خانم «ممتاز زهرا» سخنگوی جدید وزارت امور خارجه پاکستان دلیل به تعویق افتادن سفر ولیعهد سعودی را مطرح نکرد اما منابع دیپلماتیک اذعان کردند که نابسامانی اوضاع سیاسی و تداوم تظاهرات ضددولتی باعث شد تا سفر بن سلمان به اسلام‌آباد به بن بست برسد.

حضور ولیعهد سعودی در پاکستان بستگی به تحولات داخلی این کشور دارد زیرا اعتراضات مخالفان دولت در پاکستان ادامه دارد و گفته می‌شود اگر مخالفان دولت دست به تظاهرات به سمت اسلام‌آباد و تحصن بزنند این ماجرا باعث عدم نهایی شدن سفر بن سلمان خواهد شد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.