جانوران عجیب و غریب دریایی که هیچ وقت قادر به دیدن آنها نخواهید بود!+عکس

منطقه مزوپلاژیک که در عامیانه به عنوان منطقه گرگ و میش نیز شناخته می شود، محدوده ای از عمق اقیانوس است که از ۶۵۰ فوت زیر سطح آب شروع می شود تا حدود ۳۲۸۰ فوت زیر سطح (۲۰۰ تا ۱۰۰۰ متر) ادامه می‌یابد.

این ناحیه بین ناحیه اپی‌پلاژیک نزدیک سطح آب و ناحیه باتیپلاژیک قرار گرفته است و ناحیه‌ای از اقیانوس را نشان می‌دهد که در آن نفوذ نور از سطح تقریباً به طور کامل از بین می‌رود. این منطقه میزبان انواع موجودات اقیانوسی است که بیشتر آنها به عنوان حیوانات نیمه عمیق دریا تعریف می شوند.

ماهی مرکب

عکس | این حیوانات عجیب و غریب در منطقه گرگ و میش دریا ساکن هستند

ماهی مرکب یکی از نرم تنان رایج در ناحیه مزوپلاژیک هستند. ماهی مرکب شاخک هایی دارد و به دلیل توانایی در تغییر سریع رنگ شناخته شده است. ماهی مرکب در اندازه های مختلف وجود دارد. برخی در منطقه گرگ و میش حتی قادر به نورتابی هستند. تولید نور از پوست آنها برای منحرف کردن یا ترساندن شکارچیان احتمالی است. منطقه مزوپلاژیک همچنین محل زندگی ماهی مرکب غول پیکر است، حیوانی که طول آن به ۶۰ فوت می رسد. این حیوان بیشتر وقت خود را در نواحی پایین اقیانوس می گذراند.

مارماهی گرگی

عکس | این حیوانات عجیب و غریب در منطقه گرگ و میش دریا ساکن هستند

مارماهی گرگی یک منظره رایج در شکاف های سنگی و قفسه های اقیانوسی است. این حیوانات ضخیم و عضلانی هستند و اغلب به بیش از ۸۰ اینچ طول و ۴۰ پوند وزن می‌رسند. این حیوانات بیشتر اوقات خود را در غارهای کوچک خود می گذرانند که به شدت از آن دفاع می کنند و از سخت پوستان و ماهی های عبوری تغذیه می کنند که می توانند با آرواره های قدرتمند خود آنها را خرد کنند. مارماهی گرگ را می توان در آب های کم عمق بالای منطقه مزوپلاژیک نیز یافت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.