نماینده مخالف صولت مرتضوی: از اطرافیان ایشان تحقیق کردم، از چیزهایی که شنیدم نگرانم

روح الله ایزدخواه در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تصدی این وزارتخانه در مخالفت با صولت مرتضوی بیان کرد: رهبر انقلاب چند سال پیش در پاسخ به انبوه اعتراضات و مطالبات جوانان در دولت قبل فرمودند بروید دنبال دولت جوان و انقلابی. این دولت انقلابی است اما آیا جوان هم شده است؟ متوسط سن وزرای دولت قبل ۶۷ سال بود. امروز متوسط سن وزرای دولت چقدر است؟ چند تن از وزرای این دولت زیر ۴۵ سال سن دارند. جوانانی که تحصیلات عالیه کرده و سابقه اجرایی مناسبی دارند و رویکردهای تحول گرایی دارند چقدر در این دولت بکار گرفته شدند. چرا به این جوانان کمتر میدان داده می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده به شخصه از رئیس جمهور تشکر می‌کنم که روحیه ایشان با حضور جوانان است اما با هدف و راهبردی که رهبر انقلاب فرمودند فاصله داریم. باید تعارف را کنار بگذاریم. کشور در گام دوم نیاز به تغییر اساسی رویکردها دارد. با ادامه روندهای قبلی کاری پیش نمی‌رود. اگر تحول اساسی در برنامه‌ها و سیاست‌ها رخ ندهد و با فرمول‌های قبلی ادامه دهیم نمی‌توان مشکلات کشور را حل کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: همه ما قبول داریم که این وزارتخانه یک کشور است. بعد از ادغام این وزارتخانه بخش تعاون کلا به حاشیه رفت. در حالیکه تعاون روح اقتصاد مقاومتی است. آقای مرتضوی برای پرداختن به این حوزه چه برنامه‌هایی دارد؟ از سوی دیگر ما در حوزه صندوق‌های بازنشستگی با یک چالش مواجه هستیم و تا دو سال دیگر باید نصف بودجه سالانه به این صندوق‌ها پرداخت شود. آیا آقای مرتضوی برای تغییر در این رویکردها برنامه‌ای دارد؟ در سابقه اجرایی ایشان حرفی نیست اما این وزارتخانه یک متفکر می‌خواهد که از سال‌ها قبل در این حوزه صاحب‌نظر باشد. موضوع کار صرفا به یک مدیریت اجرایی باز نمی‌گردد. خیلی از دوستان نیز تقاضا کردند تا آقای مرتضوی گزارشی از عملکرد خود در خصوص سفرهای استانی ارائه دهد. بنده از تعدادی از اطرافیان ایشان که در سمت‌های قبلی ایشان مشغول بودند تحقیق کردم اما از چیزهایی که شنیدم نگرانم که لابی‌گری و رفیق بازی بر این وزارتخانه حاکم شود و جایگاه وزارت به حاشیه برود.

ایزدخواه تاکید کرد: مسئله امروز کشور مسئله اقتصاد است، دولت باید رویکردهای متفاوتی را دنبال کند و این امر نیازمند افرادی صاحب‌نظر و پژوهشگر و شجاع در تغییر رویکردها است. مسئله تعامل این وزارتخانه با سازمان برنامه و وزارت اقتصاد موضوع مهمی است. امیدوارم نمایندگان با نگاه تعهد رای دهند. نگاه ما این نباشد که فرصت محدود است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.