این میوه ها را بعد از 50 سالگی بیشتر بخورید

بعضی از میوه‌ها، به‌ دلیل داشتن قند زیاد، در سال‌های اخیر بدنام شده‌اند اما فواید بسیار مهم میوه‌ها واقعا می‌توانند در نیمه دوم زندگی انسان‌ها به ارتقای سلامت کمک کنند. به همین دلیل هم ورود به نیمه دوم زندگی یعنی آغاز دهه ۵۰ سالگی، باید با در نظر گرفتن مسائل تغذیه‌ای مهم همراه باشد تا دستیابی به این هدف‌ها امکان‌پذیر شود؛ حفظ توده‌های عضلانی، ‌حفظ متابولیسم در سطح بالا و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های جدید یا مدیریت مطلوب بیماری قبلی.

پس اگر می‌خواهید به این اهداف مهم دست پیدا کنید، پس از ورود به ۵۰ سالگی حتما مصرف میوه‌های زیر را جدی بگیرید.

سیب سبز

سیب‌ها در گروه میوه‌های باکیفیت و مغذی قرار می‌گیرند که به‌راحتی قابل حمل هستند و می‌توانند میان‌وعده مناسبی باشند. این میوه ساده که به‌راحتی قابل مصرف است، مقادیر بالایی از فیبر و مقدار کمی از قندها را وارد بدن می‌کند. سیب‌های سبز از این نظر گزینه بهتری محسوب می‌شوند زیرا قند کمتری دارند و درنتیجه قند خون را هم کمتر تحت تاثیر قرار می‌دهند. این ویژگی بسیار مهم است زیرا حفظ تعادل در قند خون به حفظ انرژی پایدار کمک می‌کند و می‌تواند خطر ابتلا به پیش‌دیابت یا دیابت را در ادامه زندگی کاهش دهد. استفاده از سیب سبز همراه با منابع پروتئینی و فیبردار باکیفیت مانند مغزها و دانه‌های خام، راه فوق‌العاده‌ای برای کنترل قند خون است.

پرتقال

پرتقال یکی دیگر از میوه‌های باکیفیت و ساده است که ماده مغذی کلیدی و مهم پتاسیم را برای کنترل فشار خون به بدن می‌رساند. پتاسیم و سدیم در کنار همدیگر به متعادل‌سازی فشار خون کمک می‌کنند. سدیم می‌تواند فشار خون را افزایش دهد، درحالی که پتاسیم به کاهش آن کمک می‌کند. کنترل فشار خون، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌ـ‌عروقی و همچنین خطر حملات قلبی و سکته‌ها را کاهش می‌دهد. بنابراین، انتخاب میوه‌های سرشار از پتاسیم می‌تواند به‌مرور زمان نقش مثبتی در کاهش فشار خون ایفا کند، مخصوصا اگر با تغییرات مثبت در سبک زندگی مانند افزایش فعالیت‌های ورزشی، کنترل استرس و تغییرات تغذیه‌ای همراه شود.

انواع ملون

انواع ملون مثل خربزه، طالبی و... سرشار از آب و ویتامین C هستند، درحالی که فواید زیادی هم برای سلامت پوست دارند. انواع ملون در گروه پرآب‌ترین میوه‌ها قرار می‌گیرند و بسیاری از آنها تا ۹۰ درصد از آب تشکیل شده‌اند. ویتامین C همراه با کلاژن به حفظ استحکام پوست کمک می‌کند، درحالی که پوست پس از ورود به ۵۰ سالگی تضعیف می‌شود. پس مصرف انواع ملون و تلاش برای حفظ آب مورد نیاز بدن دارای اثرات مثبت و گسترده‌ای برای پوست است، ازجمله ارتقای قابلیت کشسانی پوست، پیشگیری از خشکی و حفظ شفافیت آن. گذشته از اینها، حفظ آب مورد نیاز بدن در طولانی‌مدت دارای مزیت‌هایی فراتر از ارتقای سلامت پوست است. درواقع، عملکرد مطلوب مغز، سیستم عصبی و مفاصل بدن به دریافت همیشگی آب مناسب نیاز دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.