روسیه درباره قطع روابط با آمریکا هشدار داد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد که امیدوار است آمریکا پیامدهای اعلام کشورش به عنوان «حامی تروریسم» را درک کند؛ چرا که این موضوع می تواند به قطع روابط میان دو کشور منجر شود.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص ادامه داد: امیدواریم آمریکا درک کند که با اعلام روسیه به عنوان «حامی تروریسم» از سوی کنگره، ممکن است روابط میان دو کشور به فراموشی سپرده شود. اگر فراموش نکرده باشند، احتمالاً درک می کنند. ما در این مورد گفته ایم و نه تنها شفاهی، بلکه این نظرات را به صورت مکتوب نیز ارائه کردیم و حتی آنها را به انگلیسی ترجمه کردیم. همه چیز در این ارتباط بارها بیان شده است.

در بیانیه «ماریا زاخارووا» در این خصوص اضافه شده است: آماده اقدامات ملموس و گفتگو حرفه ای در مورد تبادل زندانیان با ایالات متحده هستیم.

این در حالیست که برخی منابع روسی نسبت به تشدید و بدتر شدن روابط دوجانبه آمریکا و روسیه هشدار داده اند. از جمله «الکساندر دارچیف»، مسئول آمریکای شمالی وزارت خارجه روسیه گفته است: روسیه در مورد نقاط بی بازگشت در رابطه با واشنگتن به آمریکا هشدار داده و پس از آن احتمال قطع روابط دیپلماتیک وجود دارد.

این دیپلمات روسی در عین حال احتمال کاهش روابط دیپلماتیک بین مسکو و واشنگتن را رد نکرده و گفته بود: در شرایط آشفته کنونی غرب ی‌ها به رهبری آمریکا قوانین بین المللی و تابوهای مطلق را در خیلی راحت در میدان دیپلماتیک زیر پا می‌ گذارند.

مسئول بخش آمریکایی شمالی وزارت خارجه روسیه همچنین اقدامات فعلی کنگره آمریکا برای اعلام روسیه به عنوان «کشور حامی تروریسم» را مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد: این اقدامات به روابط دیپلماتیک دو جانبه آسیب جدی وارد می کند و ممکن است روابط تا کاهش یا حتی قطع رابطه کشیده شود.

پیش از این نیز، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرده بود که آمریکا آمادگی خود را برای ازسرگیری گفتگوها درباره ثبات راهبردی نشان نمی دهد، اما مسکو آماده است تا زمانی که طرف آمریکایی برای انجام این کار به بلوغ برسد، صبر کند.

سفیر روسیه در واشنگتن در ادامه گفت که روابط ممکن است بدتر شود. وی گفت: من حتی نمی دانم این روابط در پایین‌ترین نقطه خود هستند یا نه. مطمئن نیستم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.