گراهام: روسیه حامی تروریسم اعلام شود

«لیندسی گراهام» سناتور ارشد کنگره آمریکا در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی بر لزوم گسترش ناتو به منظور «ایجاد بازدارندگی در برابر تهاجمات روسیه» تاکید کرد.

نماینده ایالت کارولینای جنوبی در مجلس سنای آمریکا روز یکشنبه (دیروز) با برنامه «فاکس نیوز یکشنبه» شبکه فاکس نیوز درباره بحران اوکراین و ادامه تنش‌های واشنگتن و متحدانش با مسکو به اظهارنظر پرداخت.

به گزارش وبگاه «هیل»، این سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا خواستار این شد که روسیه به فهرست ادعایی واشنگتن درباره کشورهای حامی تروریسم اضافه شود و همچنین بر لزوم گسترش ناتو تاکید کرد.

لیندسی گراهام مدعی شد که آمریکا در اوکراین در حال جنگیدن «برای آینده اروپا» است. این قانونگذار ارشد کنگره که بارها اظهارات تندی علیه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه مطرح کرده و حتی خواستار ترور او شده است، در مصاحبه جدید خود باز هم علیه پوتین موضع گرفت.

به ادعای این سناتور آمریکایی، «ناتو باید بزرگتر شود، نه کوچکتر. اگر فنلاند و سوئد به ناتو بپیوندند و اروپا از وابستگی به نفت و گاز روسیه جدا شود و پوتین جنایتکار جنگی اعلام شود، این بهترین نتیجه برای جهان خواهد بود».

نماینده ایالت کارولینای جنوبی در سنای آمریکا در این مصاحبه بار دیگر با اتخاذ موضعی مداخله جویانه مدعی شد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه «باید (از قدرت) کنار برود» و برای جنایات جنگی محاکمه شود.

لیندسی گراهام گفت: «اگر پوتین پس از همه این‌ها همچنان بماند، جهان مکانی بسیار تاریک خواهد بود. چین سیگنال اشتباهی دریافت خواهد کرد و ما در دهه‌های آینده در اروپا اوضاع درهم برهمی خواهیم داشت...اگر ما از محاکمه پوتین به عنوان یک جنایتکار جنگی عقب نشینی کنیم، همه قوانین موجود در کتاب‌ها به یک شوخی تبدیل می‌شوند».

قانونگذار ارشد آمریکایی با تکرار ادعاهای درباره احتمال استفاده روسیه از بمب اتمی افزود: «اگر او (ولادیمیر پوتین) یک سلاح اتمی را در داخل اوکراین منفجر کند تا اراده ما را بشکند، از نظر من این حمله به ناتو خواهد بود. تشعشعاتش به سراسر اروپا خواهد رفت».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.