دیپلمات قدیمی آمریکایی: دوران ترامپ آسیب بزرگی به آمریکا زد

به گزارش تارنمای نیوز استیتزمن، ماری یووانوویچ، سفیر سابق آمریکا در اوکراین گفت که دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ به آمریکا و وجهه این کشور خسارت و آسیب بزرگی زده است.

یووانوویچ چندین دهه برای وزارت خارجه آمریکا کار کرده است. و بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ سفیر آمریکا در اوکراین بود. او از دولت باراک اوباما تا دولت دونالد ترامپ به کار خود ادامه داد؛ تا این که در دوران ترامپ، توسط رودی جولیانی، وکیل ترامپ، متهم شد دست نشانده جورج سوروس، سرمایه دار مجارستانی الاصل، است و برکنار شد.

ادعا می شد یووانوویچ مانع تلاش تیم ترامپ در سال ۲۰۱۹ برای تحت فشار قرار دادن رئیس‌جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، برای آغاز تحقیقات درباره پسر جو بایدن، هانتر با اوکراینی ها بوده است. بعدا وی توسط وزیر امور خارجه وقت از سمت خود برکنار شد.

وی در گفت و گویی درباره وقایع حمله به کنگره آمریکا گفت: ما فهمیدیم یک توطئه وجود دارد که سرنخش به بالاترین سطوح دولت در آن زمان یعنی رئیس جمهور می رسد.

این دیپلمات آمریکایی ادامه داد: من فکر می کنم ترامپ از اختیارات و قدرتش، به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، برای کارهای شخصی خود و منافع سیاسی اش، نه نفع مردم آمریکا، استفاده می کرد. تحت فشار قرار دادن زلنسکی برای تحقیق در مورد خانواده بایدن، و پیشنهاد کمک های نظامی تنها پس از انجام این کار توسط رئیس جمهور اوکراین، به نفع مردم آمریکا نبود. ترامپ از این نظر منحصر به فرد است که تنها رئیس جمهور آمریکا است که دو بار استیضاح شده است.

یووانویچ گفت: «من فکر می کنم دولت بایدن باید صدمات بزرگی را مه در سال های سلطه ترامپ وارد شد، جبران کند. باورش دشوار است که چطور این مرد در این مدت کوتاه همه چیز را نابود کرد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.