صدور احضاریه برای 11 فرد نزدیک به ترامپ!

ایندیپندنت گزارش داد، کمیته ویژه مجلس نمایندگان آمریکا برای یازده نفر از نزدیکان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا احضاریه صادر کرد.

 این کمیته که وظیفه بررسی حوادث حمله به کنگره را بر عهده دارد، اسامی یازده نفر از مسئولان برگزاری تجمع هواداران ترامپ در نزدیکی ساختمان کنگره را در این لیست گنجانده است.

«کاترینا پیرسون» از جمله دریافت‌کنندگان این احضاریه‌ها است که یکی از برگزارکنندگان تجمع ششم ژانویه سال گذشته بوده و دو روز پیش از حادثه حمله به کنگره با ترامپ دیدار داشت.

«بنی تامپسون» رئیس کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا در این‌باره گفت، صدور احضاریه‌های جدید بخشی از «بررسی چگونگی هماهنگی میان افراد و نهادهای مختلف برای اقداماتی است که به وقایع ششم ژانویه منجر شد».

این کمیته، هفته گذشته نیز برای «دان اسکاوینو»، معاون رئیس دفتر کارکنان ترامپ، «کاشیاپ پاتل»، رئیس دفتر کارکنان وزیر دفاع سابق آمریکا، «استیو بانون»، استراتژیست سابق کاخ سفید و «مارک میدوز»، رئیس سابق کارکنان کاخ سفید احضاریه ارسال کرده است.

ترامپ پس از شکست در برابر رقیب خود در انتخابات سال گذشته آمریکا، ادعای وقوع تقلب گسترده را مطرح کرد و شکایات متعددی را در دادگاه‌های ایالات مختلف مطرح کرد که تقریباً هیچ کدام به نتیجه نرسید.

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.