ترامپ مخالفانش را به مناظره دعوت کرد

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا با اصرار بر تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ اعلام کرد حاضر است با هر سیاست‌مدار یا سردبیر رسانه آمریکایی مناظره کند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، ترامپ در بیانیه‌ای نوشت: «رسانه‌های اخبار جعلی نمی‌توانند این حقیقت را تحمل کنند که بسیاری از مردم در کشور ما این حقیقت را می‌دانند که انتخابات ۲۰۲۰ متقلبانه بود و دزدیده شد. با این حال تقریباً هر مقاله‌ای که نوشته می‌شود حاوی کلمات "دروغ بزرگ" و "حقایق ثابت‌نشده" و غیره هستند».

رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: «مشتاق هستم که روسای روزنامه‌های مختلف یا حتی سیاست‌مداران چپ‌گرای افراطی را به چالش بکشم که دروغ بزرگ را که در واقع بی‌نظمی در رأی‌گیری و حقه‌بازی در مقیاسی وسیع و تعیین کننده بود، تداوم بخشیدند».

ترامپ در ادامه نوشت: «این [دعوت] اعضای کمیته غیرمنتخب حزبی دموکرات‌ها را هم شامل می‌شود که از پرداختن به علت اصلی اعتراضات ششم ژانویه امتناع می‌کنند. دلیلش نتایج انتخابات جعلی بود».

او با اشاره به اینکه می‌داند کسی این دعوت را نمی‌پذیرد افزود: «اگر هرکس مایل به مناظره عمومی درباره حقایق و نه داستان‌سرایی‌ها باشد، لطفاً به من اطلاع دهد».

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.