تب کریمه کنگو در این شهرستان اوج گرفت!
دکتر امین اسدی در حاشیه بازدید از دامداری های شهرستان رودسر، با بیان اینکه شهرستان رودسر بیشترین درگیری را با بیماری تب کریمه کنگو دارد، اظهار کرد: تا امروز هفت نفر در این شهرستان به بیماری مبتلا شدند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه همه بیماران در رودسر مداوا شدند و فوتی نداشتیم، افزود: حدود ۱۴ استان در سطح کشور درگیر بیماری تب کریمه کنگو هستند، اما شهرستان رودسر در گیلان بیشترین موارد را دارد.

عضو ستاد ملی پیشگیری از تب کریمه کنگو، از مردم خواست به توصیه های بهداشتی هنگام خرید و مصرف گوشت دام توجه کنند و گفت: برای گوشت هایی که تحت نظارت سازمان دامپزشکی در قصابی ها و هایپرمارکت ها به دست مردم می رسد، جای هیچگونه نگرانی درباره تب کریمه کنگو نیست.

اسدی، با بیان اینکه ذبح خارج از کشتارگاه درباره بیماری تب کریمه کنگو خطرناک است، خاطرنشان کرد: مردم حتما به توصیه ها توجه کنند و به ویژه در ایام عید قربان به مراکز تحت تایید دامپزشکی عرضه دام مراجعه داشته باشند.

وی با اشاره به توصیه های بهداشتی نگهداری گوشت قربانی، اضافه کرد: پس از ذبح دام حتما گوشت قربانی به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود تا از سلامت گوشت اطمینان حاصل کنید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.