رئیسی: تاریخ هیچگاه جنایت‌های آمریکا علیه ملت ویتنام را از یاد نخواهد برد

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در آئین دریافت استوارنامه «لونگ کوک هویی» سفیر جدید ویتنام با اشاره به روابط دوستانه میان تهران - هانوی گفت: سطح فعلی همکاری‌ها و روابط ایران و ویتنام متناسب با ظرفیت‌های متنوع موجود در دو کشور نیست.

رئیس جمهور افزود: برگزاری منظم جلسات کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی می‌تواند به یافتن راهکارهای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های دو کشور در عرصه‌های کشاورزی، فناوری، حمل و نقل و دیگر عرصه‌ها کمک کند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ویتنامی‌ها را مردمی می‌شناسیم که در مقابل استعمار و سلطه طلبی ایستادگی کردند و در این زمینه مواضع نزدیکی به یکدیگر داریم، اظهار داشت: تاریخ هیچگاه جنایت‌های آمریکا علیه ملت ویتنام را از یاد نخواهد برد.

«لونگ کوک هویی» سفیر جدید ویتنام نیز در این مراسم با بیان اینکه ایرانیان مردمی صلح‌دوست با فرهنگ و تمدنی غنی و تاریخی هستند، تصریح کرد: ایران با وجود سال ها تحریم و فشار به پیشرفت‌ها و دستاوردهای بسیار درخشانی دست یافته است.

سفیر ویتنام با قدردانی از سیاست خارجی فعال جمهوری اسلامی ایران و اولویت قائل شدن برای توسعه روابط با همه کشورهای منطقه و جهان خاطرنشان کرد: ویتنام همواره روابط خوبی با ایران داشته و برای ارتقای سطح همکاری‌ها به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و تجاری تلاش می‌کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.