واکنش کاخ سفید به آزمایش پرتاب ماهواره بر ذوالجناح ایران

به گزارش آسوشیتدپرس، کاخ سفید اعلام کرد که از آزمایش (دومین پرتابه ماهواره بر ذوالجناح ایران) در روز یکشنبه آگاه است و این اقدامات رازیر نظر دارد.

به دنبال آزمایش دومین پرتابه ماهواره بر ذوالجناح ایران به منظور دستیابی به اهداف تحقیقاتی از پیش تعیین شده، کاخ سفید اعلام کرد که متعهد به استفاده از تحریم ها و سایر اقدامات برای جلوگیری از پیشرفت بیشتر در برنامه موشکی بالستیک ایران است.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در پاسخ به سوالی در مورد آمادگی های صورت گرفته در ایران برای انجام آزمایشات موشکی در اوایل ماه جاری به خبرنگاران در واشنگتن گفت که ایالات متحده از ایران می خواهد تا وضعیت را کاهش دهد.

کاخ سفید به آزمایش پرتابه ماهواره بر ذوالجناح ایران واکنش نشان داد

وی مدعی شد: ایران پیوسته تشدید تنش ها را انتخاب کرده است، این ایران است که پیوسته دست به اقدامات تحریک آمیز زده است.

راب لودویک سخنگوی پنتاگون نیز در واکنش به آزمایش ماهواره بر ذوالجناج گفت: ارتش آمریکا به نظارت دقیق ایران در زمینه فناوری پرتاب فضایی و ارتباط آن با پیشرفت‌های برنامه کلی موشک‌های بالستیک ادامه خواهد داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، دومین پرتاب ماهواره بر ذوالجناح به منظور دستیابی به اهداف تحقیقاتی از پیش تعیین شده، انجام شد.

کاخ سفید به آزمایش پرتابه ماهواره بر ذوالجناح ایران واکنش نشان داد

حسینی سخنگوی وزارت دفاع ایران درباره این خبر افزود: این ماهواره برِ سه مرحله ای از نظر ویژگی های فنی، قابل رقابت با ماهواره برهای روز دنیا است که دارای دو مرحله پیشرانش جامد و یک مرحله با پیشرانش مایع است.

وی با بیان اینکه پرتاب ماهواره بر ذوالجناح با هدف زیرمداری انجام گرفته است تصریح کرد: به حول قوه الهی مرحله سوم توسعه ی این ماهواره برِ ترکیبی با بهره گیری از اطلاعات حاصل از این پرتاب آغاز گردیده است.

پرتابه ماهواره بر ذوالجناح در بهمن ماه سال ۹۹برای نخستین بار با هدف دستیابی به فن آوری قدرتمند ترین موتور سوخت جامد در کشور مورد آزمایش و ارزیابی قرار گرفته بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.