مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی در نشست مذاکرات راهبردی درباره ایران، به تلاش‌های مشترک بین واشنگتن و تل‌آویو علیه تهران متعهد شدند.

کاخ سفید و دفتر نخست‌وزیری تل‌آویو در بیانیه‌ای مشترک درباره نشست مذاکرات راهبردی بین آمریکا و رژیم صهیونیستی حول ایران اعلام کردند که دو طرف متعهد شدند تا تلاش‌ها برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی و بازدارندگی از فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را هماهنگ کنند.

این بیانیه درباره نشست مذکور توضیح داد: «در سی‌ویکم می ۲۰۲۲، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده و ایال هولاتا مشاور امنیت داخلی اسرائیل، نشست گروه مشورتی استراتژیک ایالات متحده و اسرائیل را در کاخ سفید تشکیل دادند. نمایندگان ارشد سیاست خارجی، نظامی و سازمان‌های اطلاعاتی مربوطه نیز به آنها پیوستند».

کاخ سفید در این‌باره اظهار داشت: «مقامات حاضر در نشست متعهد شدند تا تلاش‌ها را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی و بازدارندگی از فعالیت‌های تهاجمی منطقه‌ای ایران هماهنگ کنند. آنها همچنین گام‌های اقتصادی و دیپلماتیک برای دستیابی به این اهداف را مورد بحث و بررسی قرار دادند و همکاری‌های جاری بین ارتش آمریکا و اسرائیل را بررسی کردند».

همچنین در اکوایران ببینید : سندروم قفل شدگی در توافق هسته ای

در پایان این بیانیه آمده است: «مقامات ایالات متحده و اسرائیل متعهد شدند که با تلاش در جهت یک هدف، در هماهنگی نزدیک در مورد طیف کاملی از موضوعات مورد نظر دوجانبه باقی بمانند و در برابر همه تهدیدات علیه امنیتی خود متحد بمانند».

پیش از این در تماس تلفنی «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا درباره سفر هیأت اسرائیلی به واشنگتن و نشست راهبردی دو طرف علیه ایران صحبت شده بود.

روزنامه «جروزالم پست» گزارش داده بود در دیدار هیأت‌های صهیونیستی و آمریکایی نشست سه ماهه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ۶ ژوئن، از جمله امکان فشار برای محکومیت تهران نیز مورد بحث قرار می‌گیرد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.