ترس ژنرال آمریکایی از قدرت دفاعی ایران

ژنرال مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در هراس از قدرت بازدارندگی دفاعی کشورهای ایران، چین، روسیه و کره شمالی اذعان کرد که کشورش باید توان دفاعی خود را افزایش داده و ارتشی بسازد که این توان را داشته باشد.

این فرمانده آمریکایی روز سه شنبه به وقت محلی در جلسه استماع کنگره گفت که چین مدتی است که مشغول تهدید تایوان و مدرنیزه کردن ارتش خود بوده است. جنگ روسیه در اوکراین، تهدیدها را در جهان روشن کرده است.

این مقام نظامی آمریکا بدون اشاره به حضور کشورش کیلومترها دورتر از خاک واشنگتن در قاره آسیا مدعی شد چالش‌های نشات گرفته از چین، روسیه، کره شمالی، ایران و سازمان‌های افراط‌ گرای خشونت‌آمیز در محدوده تهدید قرار دارند و ما باید توانایی بازدارندگی دشمنان را داشته باشیم و ارتشی بسازیم که بتواند این کار را انجام دهد.

همچنین در اکوایران ببینید : بحران غذا به ایران می آید ؟

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا افزود: ما به ناتوی قوی‌تر و حضور قوی‌تر در اروپا برای بازدارندگی روسیه نیاز داریم. وی تاکید کرد ما همچنین به حضور و مشارکت قوی‌تر در آسیا برای مقابله با چین نیاز داریم. رقابت قدرت های بزرگ در آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا در حال وقوع است.

مارک میلی ادامه داد چین به شدت در تلاش برای ایجاد روابط در سراسر جهان نه تنها برای اهداف اقتصادی، بلکه برای اهداف دوگانه نظامی است و در برخی موارد مانند آفریقا، چین با هدف نهایی ساخت پایگاه های نظامی بیشتر مشغول گسترش روابط با این منطقه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.