وزیر کشور: چرا صدای سلبریتی‌ها شنیده می‌شود؟ باید صدای افرادی که باعث پیشرفت کشور می‌شوند هم شنیده شود

وحیدی گفت :‌ هر حزب و گروهی با آمریکا و دشمن مرزبندی نداشته باشد، قائل به پیشرفت کشور نیست از این رو اگر پیشرفت بخواهیم نباید زیر سلطه آمریکا و جهانی شدن رفت.

احمد وحیدی وزیر کشور در همایش حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت، گفت: گفتمان در خلا کشف نمی‌شود یعنی گفتمان اگر زمان بند و مکان بند است باید ببینیم که با عناصر موجود می‌توان تطبیق داد یا نه.

وزیر کشور افزود: مردم برای مسئولان یک شعار سیاسی نیست و آن چیزی که در دنیا برای مردم بیان می‌شود با آن چیزی که در جمهوری اسلامی مطرح می‌شود، فاصله دارد.

وی بیان کرد: مردم‌سالاری دینی جمهوری اسلامی کاملا متفاوت‌تر از مردم سالاری دموکراسی جهانی است از این رو گفتمان عدالت و جمهوریت یک نیاز است بنابراین کشف از نیازهای واقعی دارد و این نیاز در گفتمان جمهوری اسلامی پدیدار است. باید دریابیم عدالت و مردمی بودن به دنبال چه چیزی است از این رو باید بدانیم در چه مفهومی بروز و ظهور پیدا می‌خواهد داشته باشد که به نظر بنده باید در پیشرفت دنبال این موضوع باشیم.

وحیدی عنوان کرد: پیشرفت را باید در حوزه‌های مختلف باز کرد؛ مثلا در مبانی عملی یک بدنه اجتماعی می‌خواهد. آن‌هایی به پیشرفت کشور اعتقاد دارند و دارای این دو مؤلفه هستند که اعتماد به خود و عدم اعتماد به دشمن دارند. به نظر بنده کسی که به آمریکا اعتماد دارد اعتقادی به پیشرفت ندارد و کسانی که به پیشرفت اعتقاد نداشته باشند به عدالت و جمهوریت اعتقاد نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه باید مرزبندی با آمریکا در درون وجود داشته باشد، اظهار کرد: هر حزب و گروهی با آمریکا و دشمن مرزبندی نداشته باشد، قائل به پیشرفت کشور نیست از این رو اگر پیشرفت بخواهیم نباید زیر سلطه آمریکا و جهانی شدن رفت.

وحیدی افزود: باید صدای افراد و اشخاصی که پایه‌های پیشرفت کشور هستند، شنیده شود و باید این صداهای پراکنده تجمیع شده و صدای آن‌ها رسیده شود. چرا امروز صدای سلبریتی‌ها شنیده می‌شود؟ باید صدای افرادی که باعث پیشرفت کشور هم می‌شوند شنیده شود. کسانی که واداده به غرب هستند و دنبال رهاسازی به سمت غرب هستند این جریان به دنبال پیشرفت کشور نیست؛ زیرا بر ریسمانی چنگ می‌زنند که خود در حال پوسیده شدن است و نهایت آن به گلوله و خمپاره ختم می‌شود که نمونه آن را می‌توان در افغانستان، عراق، اوکراین و فلسطین مشاهده کرد.

 وزیر کشور : چرا امروز صدای سلبریتی‌ها شنیده می‌شود؟ باید صدای افرادی که باعث پیشرفت کشور می‌شوند هم شنیده شود.

 

وی ادامه داد: بزرگترین انقلاب و جنگ که پایه اصلی آن مردم بودند در جهان، انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، ایران بود، اما متاسفانه در ادامه همه مطالبه‌ها به سمت دولت رفت و مردم در حاشیه قرار گرفتند باید دولت به مردم واگذار شود و نباید حکمرانی‌ها به دولت واگذار شود. دولت نباید گسترده شود، وظیفه دولت ساماندهی است، نه اجابت خواسته‌ها. باید حکمرانی به مردم سپرده شود پس سه مولفه وجود دارد دولت بر دولت، دولت بر مردم و مردم بر مردم که به مرحله اجرا برسد.

وحیدی تاکید کرد: باید از مرکزگرایی و تمرکزگرایی دور شویم و بنای دولت سیزدهم همین موضوع است و قرار است کشور استانداری‌محور اداره شود و نه وزارتخانه‌محور زیرا این باعث می‌شود که حکمرانی به مردم بازگردد.

وزیر کشور با اشاره به صندوق توسعه استانی، گفت: دولت قصد داشت با ایجاد این صندوق اختیارات لازم را به استان‌ها بدهد تا استان توسط افراد در درون خود اداره شود اما متاسفانه این صندوق در بودجه توسط مجلس حذف شد اما باید این موضوع را دوباره احیا کرد تا از تمرکزگرایی دور شویم. قصد رییس‌جمهور ایجاد دولت مردمی بود و قصد دارد دولت را به مردم واگذار کند زیرا شخصیت رییس‌جمهور یک شخصیت مردمی است و این شخصیت واقعی است و نه جعلی. از این رو نباید همه کارها روی دوش دولت باشد بلکه باید با خود مردم و با کمک تشکیلات اجتماعی اتفاق بیفتد و دولت فقط نظارت کند.

وحیدی گفت: امروز اکثر صنایع کشور از جمله تولیدات لوازم خانگی و... قابل رقابت با دنیاست و این فقط با همراهی مردم اتفاق افتاده است پس باید هر چه زودتر به سمت مردم حرکت کرد که این باعث می‌شود زمینه پیشرفت کشور هر چه زودتر اتفاق بیفتد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.